امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بانکداری بدون ربا از نظریه تا عمل

کتاب بانکداری بدون ربا از نظریه تا عمل نوشته سید عباس موسویان و منتشر شده در سازمان انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی است. در کتاب بانکداری بدون ربا از نظریه تا عمل مطالبی در خصوص نظام بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا در شش فصل فراهم آمده است .

نگارنده ابتدا پیشینه بانکداری در ایران را همراه با ماهیت حقوقی عملیات بانکی، عملکرد اقتصادی، و سوددهی در بانک‌ها به اختصار بیان داشته، سپس در فصل دوم، تحولات بانکی پس از انقلاب اسلامی را بررسی کرده است .در فصل سوم، عملیات بانکداری بدون ربا، همچنین سیاست‌های بانک مرکزی ایران و سیاست‌های پولی کشور تشریح شده است" .

بررسی عملکرد بانکداری بدوم ربا "و "اشکالات بانکداری بدون ربا "موضوعات فصل‌های پایانی کتاب هستند . برخی از پیشنهادهای نگارنده در فصل اخیر عبارت است از :فعال کردن سیستم نظارت و کنترل، فراهم آوردن فضایی برای رقابت سالم، و ارتقای سطح علمی و انگیزشی کارگزاران بانک نسبت به قانون .

گزیده کتاب بانکداری بدون ربا از نظریه تا عمل

در هر جامعه‌ای بخشی از سرمایه‌های نقدی در دست افرادی قرار دارد که به علل مختلف تمایل یا توانایی استفاده صحیح و کار آمد از آن ندارند. از طرف دیگر کارفرمایان و صاحبکاران با تجربه‌ای وجود دارند که در عین داشتن علم و تجربه و علاقه به کار و فعالیت اقتصادی، سرمایه لازم را در اختیار ندارند؛ در نتیجه بخش مهمی از سرمایه‌های نقدی و انسانی سرگردان می‌مانند.

اینجا است که وجود مؤسساتی که بتوانند این دو گروه از افراد کشور را به هم پیوند داده ثروت‌های راکد جامعه را به سرمایه‌های مولد تبدیل کنند ضروری می‌نماید.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
BP۲۳۰/۲‏‫‭/م‌۸ب‌۲
دیویی :
‫‭۲۹۷/۴۸۳۳
کتابشناسی ملی :
‎۱‎۸‎۴‎۱‎۶‎۲‎۳
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه بانکداری بدون ربا از نظریه تا عمل