امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ال‍گ‍وی‌ ت‍خ‍ص‍ی‍ص‌ درآم‍د و ن‍ظری‍ه‌ی‌ رف‍ت‍ار م‍ص‍رف‌ک‍ن‍ن‍ده‌ی‌ م‍س‍ل‍م‍ان‌

کتاب ال‍گ‍وی‌ ت‍خ‍ص‍ی‍ص‌ درآم‍د و ن‍ظری‍ه‌ی‌ رف‍ت‍ار م‍ص‍رف‌ک‍ن‍ن‍ده‌ی‌ م‍س‍ل‍م‍ان‌ نوشته سید رضا حسینی می‌باشد و یکی از کتاب‌های حوزه اقتصاد سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که برای متخصصان و پژوهشگران این حوزه به چاپ رسیده است.

این کتاب الگوی تخصیص درآمد و نظریه‌ی رفتار مصرف کننده را از دیدگاه اسلام استخراج و با ابزارهای علمی متداول، تحلیل نموده است. کتاب حاضر طی پنج فصل به بررسی نحوه کسب درآمد و رفتار مصرف کننده مسلمان اختصاص دارد .افزون بر آن، مولف، مباحثی در باب عکس‌العمل‌های مصرف کننده مسلمان در هنگام بروز تغییرات قیمت و درآمد فراهم آورده است.

در فصل نخست مفاهیمی چون، اقتصاد، نظام اقتصادی و اقتصاد اسلامی تعریف می‌شود .فصل دوم مروری است بر ادبیات موضوعی رفتار مصرف کننده که طی آن، نظریه رفتار مصرف کننده براساس مطلوبیت عددی، منحنی بی تفاوتی، خصوصیت کالا، و نظریه رجحان بررسی و ارزیابی می‌گردد.

فصل سوم به شرح مبانی نظری مفروضات نظریه رفتار مصرف کننده در جوامع سرمایه‌داری و اسلام اختصاص دارد .در فصل چهارم ضوابط فقهی و اخلاقی تخصیص درآمد به طبع رسیده و در فصل پنجم نگارنده به بررسی تحلیلی رفتار مصرف کننده در جامعه اسلامی همت گمارده است .

گزیده کتاب ال‍گ‍وی‌ ت‍خ‍ص‍ی‍ص‌ درآم‍د و ن‍ظری‍ه‌ی‌ رف‍ت‍ار م‍ص‍رف‌ک‍ن‍ن‍ده‌ی‌ م‍س‍ل‍م‍ان‌

تعریف علم اقتصاد

اقتصاددانان در تعریف علم اقتصاد کمتر اتفاق نظر دارند. در میان تعاریف گونه گونی که ارائه شده است به نظر می‌رسد تعریف «پل ساموئلسن» جامعیت و مانعیت بیشتری داشته باشد؛ وی می‌گوید: «علم اقتصاد، عبارت است از بررسی روش‌هایی که بشر با وسیله یا بدون وسیله ی پول برای به کار بردن منابع کمیاب تولید به منظور تولید کالاها و خدمات در طی زمان و هم چنین برای توزیع کالا و خدمات بین افراد و گروه ها در جامعه به منظور مصرف در حال و آینده انتخاب می‌کند.»

سال نشر :
1379
صفحات کتاب :
254
کنگره :
‏‫‭BP۲۳۰/۲‏‫‭/ح۴۸۲‮الف‬۷ ۱۳۷۹
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۴۸۳۳
کتابشناسی ملی :
80-11242م
شابک :
964-7329-18-5

کتاب های مشابه الگوی تخصیص درآمد و نظریه رفتار مصرف کننده مسلمان