کتاب فقه و فقیر pdf

بررسی احکام فقیر براساس آیات و روایات

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
44,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فقه و فقیر

کتاب فقه و فقیر نوشته سوری رمضان‌پور می‌باشد و انتشارات مانیان این کتاب را به چاپ رسانده است. بحث و بررسی اجتماعیات در اسلام از جمله ضرورت های مهم جامعه اسلامی است.

بحث فقر و فقیر نیز یک مسأله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می باشد و اگر مدیریت صحیح در این زمینه صورت نگیرد، زمینه ساز مشکلات سیاسی خواهد بود. پژوهش هایی در این زمینه به شناخت الگوی اجتماعی اسلامی کمک می‌کند و نویسنده در تلاش بوده با گردآوری مباحث مربوط به بحث فقر اقتصادی و احکام فقهی مربوط به آن و راهکارهایی که براساس آیات و روایات ارائه گردیده، اثرات و نتایج مثبتی که درقبال اجرای این راهکارها درجامعه، به بار می آید را به رشته تحریر درآورد.

ساختار کتاب بدین شکل است که در بخش اول: مفاهیم، اصطلاحات و مباحث عام؛ در بخش دوّم: برخی احکام فقهی فقیر و مستندات مربوط به آن و در پایان نیز بخش نتیجه گیری، تقدیم خوانندگان محترم گردیده است.

گزیده کتاب فقه و فقیر

فقر و تنگدستی یکی از عوامل و زمینه‌های بی دینی و ضعف ایمان می‌باشد؛ البته این گونه نیست که هرکس دچار فقر و تنگدستی شد، دین خود را از دست بدهد؛ در طول تاریخ نمونه‌های زیادی وجود دارد که افراد در عین فقر و تنگدستی بر دین و اعتقادات دینی خود استوار بوده‌اند.

فقر می‌تواند از زمینه‌ها و عوامل ضعف ایمان باشد، اما تنها عامل آن نبوده و عوامل مختلفی در ضعف ایمان و بی دینی افراد دخالت دارند که از جمله می‌توان به هوا پرستی، گرایش به مادّیات، دنیاپرستی و حبّ جاه و مقام، کسب و کار حرام و... اشاره نمود. سیره پیشوایان معصوم برای ازبین بردن فقر در جامعه، همیشه الگوی بقیه مردم و افراد جامعه بوده است.

تعریف لغوی فقر

فقر در معنای لغوی، شکاف و فاصله‌ای است که در چیزی پدید می‌آید. به همین علّت، استخوان‌های کمر را که مهره‌ای شکل و دارای فاصله و شکاف هستند، ستون فقرات می‌نامند.

صفحات کتاب :
122
کنگره :
‭BP۱۹۸/۶‬
دیویی :
‭۲۹۷/۴۸۳۳‬
کتابشناسی ملی :
7396829
شابک :
978-622-7527-44-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه فقه و فقیر