امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سکه‌های گداخته

کتاب سکه‌های گداخته نوشته علی هوشیار می‌باشد. ﺳﻜﻪﻫﺎی گداﺧﺘﻪ، دریچه‌ای ﺑﻪ ﺑﺎزﻣﻌﺮﻓﻲ و ﻣﺸﺎﻫﺪه ردپای پنهان رﺑﺎ در زﻧﺪگی روزﻣﺮه اﻗﺘﺼﺎدی ﻣﺮدم اﺳﺖ.ادﻳﺎن اﻟﻬﻲ ﺑﻪﺷﺪت درﺑﺮاﺑﺮرﺑﺎ ﻣﻮﺿﻊگرﻓﺘﻪ و ﺧﻄﺮﻫﺎی آن را گوﺷﺰد ﻛﺮده‌اﻧﺪ. رﺑﺎ ﻣﺸﻜﻞﻫﻤﻴﺸگی ﺑﺸﺮﺑﻮده و ﺳﺒﺐ اﻳﺠﺎد آﺳﻴﺐﻫﺎی زﻳﺎدی در ﻫﻤﻪ ﺣﻮزهﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی و ﻏﻴﺮاﻗﺘﺼﺎدی ﺟﻮاﻣﻊ ﺷﺪه اﺳﺖ و یکی از ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ راهﻫﺎی ﻓﻠﺞﻛﺮدن ﺑﺎزارﻫﺎی اﺳﻼﻣﻲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر می‌آﻳﺪ.

ﺗﺤﻘﻴﻖ پیش رو،ﺑﺎ نگاهی گذرا و ﺑﻴﺎنی روان، ﺑﻪ تبیینی ﻣﺨﺘﺼﺮ از رﺑﺎ، ﻣﺴﻴﺮ ﺗﺎرﻳﺨﻲ ودﻻﻳﻞ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮب ﺑﻮدن آن از ﻣﻨﻈﺮ ﺷﺮﻳﻌﺖ می‌پردازد. پیشینه رﺑﺎ، ﻣﻔﻬﻮم رﺑﺎ، ﻧﻘﺶ رﺑﺎ در  معاﻣﻼت روزﻣﺮه و ﺑﺎﻧﻚﻫﺎ، پیاﻣﺪﻫﺎی زﻳﺎنﺑﺎر آنﺑﺮ اﻗﺘﺼﺎد ﻛﺸﻮر و زﻧﺪگی اﻓﺮاد، ﺗﻜﻠﻴﻒ ﻣﺮدم در ﺑﺮاﺑﺮ آن و ﻣﻌﺎﻣﻼت بانکی از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﺧﻮاﻧﺪنی و درﺧﻮر ﺗﻮﺟﻪ اﻳﻦ اﺛﺮ اﺳﺖ و ﺳﺮاﻧﺠﺎم اﻓﺰاﻳﺶ آگاهی ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن ﺟﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ از اﺣﻜﺎم ﺷﺮع در ﻣﻌﺎﻣﻼت و پرﻫﻴﺰ از رﺑﺎ،ﻫﺪف ﻋﻤﺪه اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ اﺳﺖ.

گزیده کتاب سکه‌های گداخته

شاید مهم ترین و شاخص ترین تفاوت بین اقتصاد اسلامی با سایر اقتصادها ممنوعیت ربا از دیدگاه اسلام است. در حالی که ربا و بهره در تاروپود اقتصاد غربی حضور و به اشکال مختلف و در همه ابعاد اقتصاد سرمایه داری جریان دارد، اما اسلام با شدت تمام از آن نهی کرده آن را از گناهان کبیره شمرده و مرتکب شونده آن را نه تنها به عقاب دردناک اخروی بیم داده، بلکه به مبارزه دنیوی نیز تهدید کرده است.

امروزه با گسترش معاملات و ابداع انواع قراردادهای اقتصادی، رسیدن به درکی روشن از چارچوب مبادلات اقتصادی مرتبط با ربا ضرورت دارد. بحث از ربا و تبیین ابعاد مختلف آن نیازمند تحقیقی مستقل و مفصل است؛ از این رو در این فصل با رعایت اختصار و به اندازه نیاز به بررسی ربا و ابعاد آن می پردازیم.

صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫‭BP۱۹۰/۶‭/ھ۹۳س۸ ۱۳۹۵‬
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۳۷۲‬
کتابشناسی ملی :
4244652
شابک :
‏‫‭978-600-159-251-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سکه های گداخته