امتیاز
5 / 4.5
مشاهده نمونه
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
24,000
خرید
150,000
10%
135,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

آنچه در کتاب سلام بر ابراهیم 1 و 2، به رشته تحریر درآمده است زندگینامه ای مختصر و بیش از شصت خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر ابراهیم هادی است. در مقدمه کتاب سلام بر ابراهیم، آمده است: "این کتاب نه تنها یادآور شهیدی قهرمان، بلکه بیانگر احوال مردی است که با داشتن قهرمانی ها، پهلوانی ها، رشادت ها، مروت ها و... با دریافت مدال شهادت کمال یافت.

در عصری که نوجوان و جوان ما با تأثیر پذیری از الگوهای کم مایه در عرصه های ورزشی و هنری و... در کوره راه های زندگی، یوسف وار هر گامشان را چاهی در پیش و گرگی در لباس میش در کمین است، مروری بر زندگی ابراهیم ها می تواند چراغی در شب ظلمانی باشد.

معرفی کتاب سلام بر ابراهیم

از بچگی به ما گفته اند که شهید شدن لیاقت می‌خواهد، درست گفته اند، چون کمتر کسانی هستند که خداوند آن‌ها را آنقدر دوست داشته باشد که به آنها سعادت شهید شدن را بدهد. اولین شرط برای شهید شدن، مانند شهدا زندگی کردن است؛ مثلا ببینیم رفتار و اعمال شهدا در زندگی شخصی شان چگونه بوده است؟ آیا آن ها هم‌ مانند افراد معمولی به راحتی گناه میکردند؟ نماز شب چه تاثیری در زندگی این افراد داشته است؟ و هزاران سوال دیگر که میتوانیم از خود بپرسیم. قطعا ‌کسانی که شهید شده اند مثل آدم های دیگر به راحتی گناه نمی کردند؛ آنان اول نفس اماره خود را کشته اند و به مسائل لذت بخش و شهوانی این دنیا پشت کرده اند، این بزرگ مردان از زن و فرزندان و حتی جان شیرین شان گذشتند تا به واجب خداوند عمل کنند. آنها برای آرامش مردم کشورشان جان خود را فدا کردند تا ما در آرامش بخوابیم. حتما چنین افرادی برنامه خاصی برای زندگی خود داشته اند. برای آشنا شدن با شیوه زندگی مردان خدا کتاب هایی نوشته شده که روایت گر داستان زندگی آنان است.

شهید ابراهیم هادی یکی از این شهدا است که مرور خاطرات زندگی‌اش در کتاب دو جلدی سلام بر ابراهیم پیش روی شماست.

خرید کتاب سلام بر ابراهیم 1 و 2

نسخه چاپی این مجموعه دو جلدی در فراکتاب با تخفیف در دسترس شماست.

شابک :
9786227169584

کتاب های مشابه کتاب سلام بر ابراهیم 1 و 2