امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کمپ ترک گناه

کتاب کمپ ترک گناه: گناه‌شناسی و گناه‌گریزی از منظر اخلاقی اثر فرج‌الله هدایت‌نیا بوده و در انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است.

نویسنده در کتاب کمپ ترک گناه، تلاش کرده تا با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع) و بر اساس نظمی منطقی به شناسایی گناه و راه‌های گریز از آن بپردازد. در بخشی از این کتاب مفهوم گناه و واژه‌های مرتبط با آن، در این کتاب علاوه بر تقسیم‌بندی اقسام گناه از نظر ماهوی (گناه کبیره، صغیره و مانند آن)، مباحثی درباره نحوه انتساب گناه به گناهکار (معاونت و رضایت) بیان شده است. علت‌شناسی گناه از دیگر مطالب این کتاب است که گناه را به منزله معلول دانسته و شناخت علل و زمینه‌های گناه به عنوان لازمه مقابله موثر با آن معرفی و گناه‌گرایی نفس، وسوسه‌گری ابلیس و آلودگی‌های محیط به عنوان مهم‌ترین علل گناه بررسی ‌شده است. پیامدشناسی گناه و روش‌شناسی گریز از گناه را می توان از دیگر مباحث کتاب کمپ ترک گناه دانست که راه‌های گریز از گناه با توجه به آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) نشان داده شده است.

گزیده کتاب کمپ ترک گناه

«به همراهانش گفت بروید و هر چه می‌توانید از بیابان خار جمع کنید. گفتند: این بیابان لم‌یزرع هیزم و خارش کجا بود! گفت: بروید و هر یک تلاشتان را بکنید. دیری نگذشت که تلی از خار و هیزم انباشته شد. پیامبر اکرم (ص) به اصحابش فرمود: گناهان کوچکتر نیز همانند همین هیزم‌های کوچک است. ابدا به نظر نمی‌آید...»

آدم گاهی کم‌کم به چیزی مثل گناه عادت می‌کند. باید گناه را شناخت، پیامدهایش را در نظر گرفت و راهی برای ترک آن یافت. کمپ ترک گناه باور ما در این راه است...

دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۴۶۴
کتابشناسی ملی :
4159288
شابک :
‫‭978-600-159-238-6
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
105
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۲۵/۶‏‫‭/ھ۳۴ک۸ ۱۳۹۵

کتاب های مشابه کمپ ترک گناه