امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه مناظره کنیم؟

فن و مهارت مناظره را باید آموخت، زیرا مناظره، تلاش برای شناخت حقیقت در سایه عقلانیت است. پایه آن روش، ارائه برهان و بیّنه برای اثبات دیدگاه‌هاست. این برهان است که به یک باور، حیات می‌بخشد و برای ارائه برهان باید فن را آموخت.

با کتاب چگونه مناظره کنیم، مناظره کردن را بیاموزید. آموزش مهارت‌های تأثیرگذاری، برای همه کسانی که قصد دارند دیگران را با آراء و افکار و باورهای خویش  همراه کنند، ضروری است. یکی از این مهارت‌ها، مهارت مناظره است که قدمتی تاریخی دارد. این مهارت در توسعه فرهنگی و تبلیغ به ویژه تبلیغ دینی کارآئی فراوان دارد. ریشه‌یابی مناظرات در کتاب خدا و سیره پیشوایان و نمونه‌هایی از مناظرات اصحاب و دانشمندان می‌تواند برای علاقه‌مندان مناظره مفید باشد تا بتوانند در این امر مهم تجربه اندوزند و توانا شوند. البته این مهارت بدون ارتقاء علمی و مجهز شدن به مبانی عقلی و دینی کارساز نیست. مناظره، تالش برای شناخت حقیقت در سایه عقلانیت است.

پایه این روش، ارائه برهان و بینه برای اثبات  دیدگاه ها است. این برهان است که به یک باور ، حیات می‌بخشد و اگر دیدگاهی فاقد بیّنه و برهان بود، آن باور ، دوام نمی‌آورد؛ لذا مناظران باید در تحکیم و ارتقای علمی خویش نیز تلاش کنند. کتاب چگونه مناظره کنیم؟ تلاش کرده است تا محتواها و شیوه‌های مناظرات تاریخی را پیش روی علاقه‌مندان مهارت مناظره قرار دهد و بعضی از متون مهم مناظره را هم معرفی نماید و از این طریق بر توان آنها در این مهارت بیفزاید و توفیق از خداست.

گزیده کتاب چگونه مناظره کنیم؟

برای گفت‌وگو با مخالفان باورهای خود، شرط اول ادب و احترام و تکریم طرف مقابل است؛ شرط دوم حلم و بردباری است در صورتی که مخالف، اقدام به تندی یا بی‌ادبی یا اهانت نماید، شرط سوم استفاده از مقبولات مخالف برای مجاب کردن اوست که این مهارت را روش نقصی گویند؛ شرط چهارم دانش کافی برای ورود به بحث و مناظره است. البته مطالعه مناظرات پیشینیان و کسب تجربه از روش‌های آنان در مناظرات، بسیار راهگشاست...

صفحات کتاب :
188
کنگره :
‭BP۲۵۱‬
دیویی :
‭۲۹۷/۴۸۴‬
کتابشناسی ملی :
9589018
شابک :
978-622-91377-0-3
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه چگونه مناظره کنیم؟