امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طلبه عصر انقلاب

کتاب طلبه عصر انقلاب، توسط سعید هلالیان نوشته شده است. انقلاب اسلامی، از متن حوزه علمیه پدید آمد و از همین‌رو، باید حوزه را پدیدآورنده، خاستگاه و سرچشمه، زمینه‌ساز و به تعبیری‌نمادین، «مادر» انقلاب دانست. بدیهی است که علّت بقاء شیء‌، همان علّت پدیدآیی آن است.

بنابراین، اگر حوزه بخواهد فرزند معنوی خویش، یعنی انقلاب‌اسلامی، مراحل شکوفایی و ثمردهی خویش را تا تشکیل امّت اسلامی و زمینه‌سازی بیشتر برای عصرظهور شاهد باشد؛ باید همچنان، در جمیع ابعاد و ارکانش، انقلابی بماند... 

گزیده کتاب طلبه عصر انقلاب

نهضت توحیدگستری به رهبری پیامبران الهی و پس از آنان، اوصیای رّبانیشان ، قرن‌های طولانی و در بستری از مجاهدت و جهاد ظاهری و باطنی امتداد یافت تا اینکه پرچم اقامه دین، به حضرت وصی رسید. سپس، این نهضت از امامی به امام دیگر منتقل شد و در عصر غیبت کبرا، هرچند از یک جهت، تحّقق اهداف دین بر عهده همه مؤمنان و متعّهدان به اندیشه توحیدی است؛ در عین حال به سربازانی نیاز است که به صورت متمرکز و تخصّصی، یعنی با صَرف حداکثر توان و زمانِ ممکن خود، رهبری تحّقق این نهضت را بر عهده گرفته و آن را در همه عرصه‌های زندگی بشری بگسترانند.

همین امر، بیانگر ضرورت وجود مرکزی برای هدایت و رهبری متمرکز و تخصّصی جریان تحّقق رسالت بزرگ توحیدگستری می‌باشد؛ زیرا نمی‌توان بدون تعیین متوّل معّینی، به اهداف والا، عمیق و گسترده دین خاتم تحقق بخشید.

صفحات کتاب :
124
کنگره :
‫‭BP۲۵۴/۷‬‬
دیویی :
‫‭۲۹۷/۶۵۶‬‬
کتابشناسی ملی :
۸۶۸۱۷۱۲
شابک :
978-600-159-442-7
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه طلبه عصر انقلاب