کتاب آگاهی شهروندی با تأکید بر سرمایه اجتماعی فرهنگی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آگاهی شهروندی با تأکید بر سرمایه اجتماعی فرهنگی

کتاب آگاهی شهروندی با تأکید بر سرمایه اجتماعی فرهنگی اثر زهره روغنیان توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است. در پژوهشی علمی که کتاب آگاهی شهروندی با تأکید بر سرمایه اجتماعی فرهنگی بر اساس آن تدوین یافته، سعی دارد به بررسی وضعیت آگاهی شهروندان از حقوق و وظایف خود بپردازد.

کشور ایران بسیاری از عناصر واجد ارزش تاریخی- فرهنگی را در خود جای داده و به عنوان شناسنامه تاریخی- فرهنگی، نقش حائز اهمیتی در شکل گیری هویت و فرهنگ شهروندان دارد؛ اما تاکنون اقدامات مؤثری برای عملی ساختن این لقب یا شعار صورت نگرفته و پیامدهای شهری فراوانی از جمله ناهنجاری های اجتماعی، قانون گریزی، مسئولی تگریزی، عدم شناخت از حقوق و مطالبات و... را به همراه دارد.

لذا بررسی چالش های شهروندی و عوامل و موانعی که سبب گردیده تا رشد و توسعه آن در مسیری کند حرکت نماید، ضروری به نظر می آید؛ بنابراین تلاش بر این است تا با هدف تدوین سرمایه فرهنگی- اجتماعی بر ارتقا آگاهی شهروندان، به بررسی ریشه ها، مفاهیم و ادبیات نظری در باب سرمایه فرهنگی- اجتماعی و شهروندی پرداخته و از طریق کنکاش در مؤلفه ها، به برقراری ارتباطی منطقی بین این دو فرآیند برای تحقق هرچه بهتر آگاهی شهروندان پرداخته شود.

بخشی از متن کتاب آگاهی شهروندی با تأکید بر سرمایه اجتماعی فرهنگی

آگاهانه و داوطلبانه در تصمیم گیری ها شرکت ندارند و در عرصه های مشارکتی این فرصت را پیدا نکردند تا بتوانند از قابلیت های خود برای دستیابی به اهداف گروهی استفاده نمایند و گامی در راستای پیشرفت و بهبود محیط و اصلاح برخی روندها بردارند. به عبارت دیگر نگاه موجود جامعه، به شهروندان صرفاً نگاه حقوقی و تکلیف مدار است و در بسیاری موارد تنزل دادن شهروندان به رعایت قوانین و مقررات، به موقع مالیات دادن، پاکیزه نگه داشتن محیط زیست خود و یا صرفه جویی در امور روزمره است؛ یعنی هرگاه تأییدکننده یک سیاست باشند امکان حضور داشته و شهروند خوبی خواهند بود و زمانی که زبان به نقدوبررسی مسائل جامعه بگشایند، جایگاهی نخواهند داشت.

صفحات کتاب :
199
کنگره :
JC۵۷۱‬
دیویی :
323
کتابشناسی ملی :
8747717
شابک :
978-622-292-634-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آگاهی شهروندی با تأکید بر سرمایه اجتماعی فرهنگی