امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
100,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پله‌ پله تا ملاقات خدا

کتاب پله‌پله تا ملاقات خدا، به کوشش موسسه فرهنگی _ هنری سبل‌السلام؛ دارای هفت بخش نظیر «عقوق و حقوق والدین»، «پیوند با خویشاوند»، «همسایه»، «امانت و خیانت»، «عهد و پیمان»، «غیبت» و «منابع و مأخذ» است.

موضوع این کتاب «حق الناس» است که هدف از نگارش آن، به پیروی از آیات و روایت اخلاقی آن است که مخاطب را ابتدا به تأمل و تفکر در موضوعات اخلاقی و احتمالاً ضعف‌ها و لغزش‌های شخصی خود فرا بخواند و در مرحله بعد با پیشنهادهای جزئی، زمینه را برای عمل به آن تعالیم اخلاقی فراهم کند.

گزیده کتاب پله‌ پله تا ملاقات خدا

محبت اویس بن عامر به رسول خدا صلی الله و علیه و آله چنان بود که وقتی در جنگ احد، دندان حضرت شکست، در همان ساعت، دندان اویس هم در صدها کیلومتر آن طرف‌تر در یمن و روستای قرن شکست. همین اویس با این درجه از عشق و محبت به رسول خدا، از مادر پیر خود اجازه گرفت تا دیدار حضرت برود. مادر اجازه داد. با این شرط که بیش از نصف روز در مدینه نماند و به سرعت برگردد. اویس با زحمت و مشقت، مسیر یمن تا مدینه را طی کرد، ولی با کمال ناباوری شنید که رسول خدا در مدینه نیست و آن روز بر نخواهد گشت!.

– سلام مرا به رسول خدا برسانید و بگویید مردی از یمن به نام اویس به زیارت شما آمده بود و چون از مادرش اجازه توقف بیشتر نداشت، به وطن خود مراجعت کرد.

وقتی رسول خدا صلی الله و علیه و آله به مدینه بازگشت فرمود: «تفوح روائح الجنة من قبل قرن، واشوقاه الیک یا اویس القرنی، الا و من لقیه فلیقرئه منی السلام (بحار الانوار، ج 43، ص 155، الفضائل، ص 107) نسیم‌های بهشتی از سوی منطقه قرن می‌وزد، آه ای اویس قرنی! چه قدر به دیدار تو مشتاقم! هر کس او را دید سلام مرا به او برساند.

گر در یمنی، چو با منی، پیش منی / گر پیش منی، چو بی‌منی، در یمنی

اویس قرنی از معدود یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌باشد که علی‌رغم عدم درک محضر او، در زهد و تقوی به درجات بلندی نائل شد و بعد از تلاش‌های فراوان در راه احیای دین و دفاع از ولایت مولای متقیان علی علیه السلام در جنگ صفین در رکاب آن حضرت به شهادت رسید و در منطقه صفین مدفون شد.

شابک :
978-600-7850-05-3
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
363
کنگره :
‭BP۲۴۷/۸‬
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۶۱
کتابشناسی ملی :
۵۲۱۱۹۵۱

کتاب های مشابه پله پله تا ملاقات خدا