امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
130,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پله پله تا ملاقات خدا 

کتاب پله پله تا ملاقات خدا به اهتمام موسسه فرهنگی‌ هنری سبل‌الاسلام، توسط انتشارات سدید به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر که با اقتباس از بیت مشهور مولوی، «پله پله تا ملاقات خدا» نام گرفته است، سعی می کند با تکیه بر منابع اسلامی و با نگاه اسلام ناب محمدی که در امام خمینی (ره) و یاران طراز اول ایشان تجلی پیدا کرده است، تعالیم و دستورات اخلاقی اسلام را در قالبی زیبا به مخاطب ارائه دهد.

از آن جایی که نیاز به کتاب اخلاقی پیش از اینکه یک نیاز آموزشی باشد، یک نیاز از جنس نیاز به موعظه است، سبک کتاب از قالب صرفا علمی خارج شده است.

امام خمینی (ره) قائل بودند کتاب اخلاقی باید خودش دوا باشد و نه نسخه، سبک کتاب به شیوه ای است که علاوه بر توضیحات علمی در مورد فضایل و رذایل اخلاقی، با استفاده از داستان ها، خاطرات، اشعار و چیزهایی از این قبیل بر روی مخاطب اثر موعظه ای هم می گذارد.

این کتاب تا کنون طی دو مرحله در دو جلد مجزا (مرحله اول: ایمان و مرحله دوم: حق الناس) منتشر شده است.

جلد نخست کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» با موضوع «ایمان» دربردارنده چهارده بخش نظیر «عجب و تکبر»، «تواضع»، «حسد، غبطه و خیرخواهی»، «ریا»، «بخل»، «غضب و کظم غیظ»، «دروغ»، «اسراف و میانه روی»، «پرخوری و روزه»، «محبت»، «غفلت و عبرت»، «دعا» و «یأس و امید» است.

توصیه می‌شود به مطالعه‌ی روزانه و تدریجی این مجموعه ملتزم باشید. روزی سه‌ـ‌چهار صفحه و نه بیشتر.

اگر نویسندگان و ناشران دیگر توصیه می‌کنند و یا خوشحال می‌شوند که مخاطبان، در یک نوبت بنشینند و آثار آنها را از ابتدا تا انتها بخوانند، ما هرگز چنین توصیه‌ای نمی‌کنیم و بلکه بشدت از آن برحذر می‌داریم.

این کتاب برای خواندن و لذت بردن نوشته نشده است. هدف این کتاب، به پیروی از آیات و روایات اخلاقی، آن است که مخاطب را ابتدا به تأمل در موضوعات اخلاقی و همچنین تفکر ‌در ضعف‌ها و لغزش‌ها‌ی شخصی خود فرا بخواند و در مرحله‌ی بعد …

بخشی از کتاب پله پله تا ملاقات خدا

حضرت آیت الله العظمی بهجت قدس سره، بزر گترین مانع رشد اخلاقی را گناه و به تبع، مهم‌ترین دستورالعمل سیر و سلوک را ترک گناهان در اعتقاد و عمل می‌دانستند. برخی از عبارات ایشان مطابق با نقل پایگاه اطلا ع رسانی معظم‌له چنین است: دستورالعمل اول: ...جماعتی از این جانب، طلب موعظه و نصیحت می‌کنند؛ اگر مقصودشان این است که بگوییم و بشنوند و بار دیگر در وقت دیگر، بگوییم و بشنوند، حقیر عاجزم و بر اهل اطلاع پوشیده نیست. و اگر بگویند کلمه‌ای می‌خواهیم که امّ الکلمات باشد و کافی برای سعادت مطلقه باشد، خدای تعالی قادر است که از بیان حقیر، آن را کشف فرماید و به شما برساند.

دیویی :
‭۲۹۷/۶۱‬
کتابشناسی ملی :
5155092
شابک :
9786007850107
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
608
کنگره :
‭BP۲۴۷/۸‬

کتاب های مشابه پله پله تا ملاقات خدا