کتاب ‫دولت مجازی‫ pdf

بررسی انتقادی تاثیر فضای مجازی در دولت جمهوری اسلامی ایران

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
49,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ‫دولت مجازی‫

کتاب دولت مجازی نوشته احسان فرزانه و سجاد چیت‌فروش است که در انتشارات دانشگاه جامع امام حسین(ع) به چاپ رسیده است. انقلاب اطلاعاتی و توسعه‌ی روزافزون اینترنت، اَشکال عاملیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در سرتاسر جهان- از جمله در جمهوری اسلامی ایران -تغییر داده است.

متناسب با اهمیت این پدیده، در ایران نیز در سال‌های اخیر پژوهش‌های زیادی در خصوص تاثیر فضای مجازی بر امور و مسائل گوناگون اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است؛ اما آنچه تا حدود زیادی مغفول مانده و اثر حاضر در صدد پرداختن بدان است، نسبت گسترش فضای مجازی و تحولات دولتِ جمهوری اسلامی ایران است. در اثر حاضر تاثیر فضای مجازی بر تحول ساختاری و کارکردهای سیاسی، اقتصادی، اجرایی و نظامی-امنیتی دولت بطور مبسوط مورد بحث و تبیین قرار گرفته است.

گزیده کتاب ‫دولت مجازی‫

فضای مجازی با دگرگون کردن ابزارهای امنیتی، شیوه‌های نبرد و جنگ را تغییر داده است. آن گونه که کارشناسان می‌گویند، امروزه فضای مجازی به عرصۀ پنجم نبرد در کنار زمین، هوا، دریا و فضا تبدیل شده است. در حال حاضر دگرگونی در ساختار و کارکردهای نظامی - امنیتی دولت با مفاهیمی همچون حمله و جنگ سایبری، جاسوسی سایبری، امنیت و دفاع سایبری گره خورده است.

صفحات کتاب :
207
کنگره :
‫‬‮‭HM۸۵۱
دیویی :
‫‬‮‭۳۰۳/۴۸۳۳
کتابشناسی ملی :
۹۵۳۹۲۹۵
شابک :
‏978-622-286-220-6
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ‫دولت مجازی‫