نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الفبای بورس

کتاب الفبای بورس نوشته سعید مستشار توسط انتشارات بورس منتشر شده است. این کتاب شامل 40 گفتار است که با نظام‌بخشیدن به متون این برنامه پدید آمده و امیدواریم بتواند علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس را در آشنایی هرچه بیشتر با این بازار شفاف، قانونی و نظام‌مند، یاری رساند.

همچنین در کتاب الفبای بورس تلاش شده است تا چیدمان و نحوه نگارش گفتارهای کتاب به‌گونه‌ای باشد که ضمن رعایت اولویت‌ها در ارائه مطالب، انسجام و یکپارچگی مباحث نیز رعایت شود.

گزیده کتاب الفبای بورس

تاریخچه تأسیس بورس نیویورک به‌عنوان سومین بورس بزرگ در گستره تاریخ، با سایر بورس‌ها متفاوت است. در 17 می 1792، 24 کارگزار بازار سهام در خیابان وال استریت نیویورک و زیر درخت چناری دور هم جمع شدند و توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که به توافق‌نامه «درخت چنار» مشهور شد.

آن‌ها در 8 مارس 1817 با تنظیم اساس‌نامه‌ای، شروع به کار بورس نیویورک را رسمیت بخشیدند. با شروع فعالیت بورس‌های بزرگ جهان، به تدریج سایر کشورها نیز دارای بورس شدند تا آنجا که امروز کمتر کشوری را می‌توان یافت که بورس نداشته باشد.

البته باید توجه داشت بورس‌های امروزی در کشورهای مختلف دنیا به مرور زمان و همسو با تکامل ایجاد شده در زندگی اجتماعی و اقتصادی بشر، با بورس های اولیه تشکیل شده در جهان دارای تفاوت‌هایی می‌باشد.

کتابشناسی ملی :
۶۲۴۳۲۵۶
شابک :
9786226868440
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
281
کنگره :
‏‫‬‭HG۴۵۵۱‏‫‬‭‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‭۳۳۲/۶۴۲

کتاب های مشابه الفبای بورس