امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
18,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بورس آموز

کتاب بورس آموز، اثر سیدمجتبی فنایی و ماندانا گلستانی به یکی از اهداف مهم زندگی که کسب توانایی مالی است و یکی از تصمیم‌های درست در این رابطه که همان تصمیم به سرمایه‌گذاری است، می پردازد. حال آیا شما می‌خواهید تصمیم‌های درست برای سرمایه‌گذاری بگیرید؟ از پول خود محافظت کنید؟ برای رسیدن به اهداف مالی خود در زندگی، سرمایه، سود و درآمد خود را افزایش دهید؟ اگر پاسخ شما به این سوال ها مثبت است، راهنمای خوبی را انتخاب کرده‌اید.

زیرا این کتاب، برای شما، به عنوان اولین گام برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار باهوش بسیار مناسب است. خواندن این کتاب را به همه سرمایه‌گذاران، به خصوص سرمایه‌گذاران نوپا و مبتدی و افرادی که قصد دارند درآمد خود را افزایش دهند، و همچنین به آنانی که نگران سرمایه‌گذاری خود هستند و حتی به همه کسانی که با وجود آمادگی و دوراندیشی‌های لازم، از سرمایه‌گذاری خود زیان دیده اند، توصیه می‌شود.

گزیده کتاب بورس آموز

سوال: برای خرید و فروش سهام چکار باید کرد؟

جواب: سرمایه‌گذار برای خرید یا فروش سهام باید به یکی از کارگزاری‌های بورس مراجعه و از کارگزار تقاضای فرم درخواست خرید یا فروش کند. کارگزار فرمی را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد و او با تکمیل فرم مربوطه، درخواست خود را برای خرید یا فروش سهام مورد نظر به کارگزار اعلام می‌کند. طبیعتا برای خرید سهام، متقاضی باید مبلغ مورد نظر را نیز به حساب کارگزاری واریز و فیش مربوطه را به همراه فرم تکمیل شده، تحویل کارگزار نماید. برای فروش سهام نیز سهام‌دار باید شماره حساب خود را برای واریز مبلغ ناشی از فروش سهام، در فرم مربوطه درج نماید. البته علاوه بر روش مراجعه حضوری به کارگزار، سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت تلفنی و از طریق سامانه مرکز تماس کارگزاری مورد نظر خود، سفارش خرید یا فروش بدهند. همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از کسب مهارت لازم در سرمایه‌گذاری، از طریق سامانه معاملات برخط (آنلاین)، به طور مستقیم و بدون نیاز به مراجعه حضوری به کارگزار، از طریق اینترنت اقدام به خرید و فروش سهام نمایند.

سؤال: سازوکار تعیین قیمت سهام در سامانه معاملات بورس چگونه مشخص می‌شود؟

جواب: خرید و فروش اوراق بهادار در سامانه معاملات بورس بر اساس سازوکار «حراج» انجام می‌شود؛ البته یک حراج کاملا پیشرفته و مکانیزه، حراجی که اولویت اول آن، قیمت مناسب و اولویت دوم آن، زمان ارائه سفارش است. فرض کنید شما در ساعت ۹ صبح به کارگزاری بورس مراجعه و فرم درخواست خرید هزار سهم شرکت «الف» به قیمت هر سهم ۱۵۰۰ ریال را تکمیل و همراه فیش واریزی، تحویل کارگزار می‌دهید. طبیعتا کارگزار بلافاصله درخواست خرید شما را وارد سامانه معاملات می‌کند. در همان زمان یعنی ساعت ۹ صبح، فرد دیگری نیز به یک شرکت کارگزاری دیگر در منطقه و یا شهر دیگری مراجعه کرده و وی هم با تکمیل فرم مربوطه، درخواست خرید سهام شرکت «الف» البته با قیمت ۱۵۲۰ ریال را به کارگزار ارائه داده و کارگزار، درخواست را وارد سامانه معاملات می‌کند.

صفحات کتاب :
82
کنگره :
‏‫‭HG۴۵۵۱‏‫‭/ف۹ب۹ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‭۳۳۲/۶۴۲
کتابشناسی ملی :
۴۶۶۲۱۳۲
شابک :
978-600-5959-92-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه بورس آموز