امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
47,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
40,000
15%
34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مشترک مورد نظر

کتاب مشترک مورد نظر نوشته محمدرضا مرزوقی که به حادثه دلخراش پلاسکو می‌پردازد، در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. کتاب مشترک مورد نظر می‌تواند ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای آتش‌نشان، به معرفی الگو و ارائه مصادیق رشادت‌ به کودکان و نوجوانان بپردازد.

آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بطور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند. در این حادثه ۱۶ آتش‌نشان در حین انجام عملیات جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

گزیده کتاب مشترک مورد نظر

به ساعت موبایلم نگاه کردم، تازه شش صبح بود. هشت صبح کلاس داشتم و باید کم‌کم برای دانشگاه آماده می‌شدم. بابا و مامان خواب بودند. نخواستم بیدارشان کنم. آبی به صورتم زدم و به آشپزخانه رفتم. چای دم کردم و لقمه‌ای نان و پنیر گرفتم و مشغول خوردن شدم. تمام مدت خنده‌ی رضا جلوی صورتم بود.

مثل وقت‌هایی می‌خندید که با خودش و خواهرش «یاسی» می‌رفتیم کوه و او سعی داشت با خنده‌هایش روی مخ یاسی برود. همیشه دنبال هم‌دست بود و چون من پا نمی‌دادم، هی بدتر می‌کرد. بعد دلم برایش تنگ شد و فکر کردم شاید همین روزها بروم دیدنش. مدتها بود که ندیده بودمش. مدتها بود حتی جرئت نکرده بودم از چهارراه استانبول رد شوم. خط‌کش و گونیا و نقاله و باقی وسایل نقشه‌کشی را توی کیف گذاشتم و با کمترین صدایی از خانه بیرون زدم...

صفحات کتاب :
187
کنگره :
‭PIR۸۲۰۳‬
دیویی :
‭[ج]۸‮فا‬۳/۶۲‬
کتابشناسی ملی :
8422070
شابک :
9786000109875
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مشترک مورد نظر