نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نورا

کتاب نورا به قلم علیرضا یوسفی دهنوی توسط انتشارات رنگین کمان با محوریت موضوع آشنایی و انس نوجوانان و جوانان با قرآن، تاثیرات قرآن در زندگی انسان و‌ راهکارهایی جذب جوانان و نوجوانان به قرآن کریم تهیه و تدوین شده است.

قرآن به مانند نقشه گنجی است که اگر به آن توجه کنی تو را به هر چه ثروت و نعمت در دنیاست می‌رساند. عده‌ای به دنبال فرمول‌های پیچیده هستند، عده‌ای در هر چیزی به غیر از قرآن این نقشه را می‌جویند اما نمی‌دانند که راهکار اصلی در همین کتاب است. کافیست به راهنمایی‌های آن عمل کنند، کافیست دستورات قرآن را در زندگی‌شان اجرا کنند، آن موقع است که می‌توانند سعادت، ثروت و کمال واقعی را بیابند.

گزیده کتاب نورا

انس و عمل به قرآن

خوشبختی در این دنیا یک فرمول دارد آن هم عمل به دستورات قرآن است. وقتی که وجودت را به قرآن می‌سپاری و تمام زندگی‌ات را بر مبنای آن بنا می کنی، در واقع تو داری طبق دستورات خداوند پیش می‌روی، خداوندی که تمام این جهان را آفرید. وقتی که از خلق کننده‌ی چیزی، برای استفاده از محصولش کمک می‌گیری، بهتر می‌توانی از محصول استفاده کنی و زمانی که از خالق تمام جهان برای زندگی در دنیا کمک می‌گیری، بهتر می‌توانی زندگی‌ات را بسازی و به آن شکل‌دهی.

هرگاه در جامعه‌ی اسلامی سخن از قرآن به میان می‌آید، کسانی که به تعمق و تطور در این متون الهی پرداخته‌اند؛ عنوان می‌دارند که قرآن کتابی است محکم و بی‌نقص، چراغ راه بشریت است و ...

شاید شنیدن این سخنان ما را دچار تکرار کند اما از کنار این کلمات و این تعابیر و تعاریف که بگذریم و خودمان عمیقا به سراغ قرآن برویم؛ طوری که در معانی آن تامل کنیم و تفاسیر را جستجو کنیم؟ ورای آن تعاریف که خوانده‌ایم و مدام به آن‌ها برخورده‌ایم، آن موقع چه دستگیرمان می‌شود؟

دیویی :
297/483
کتابشناسی ملی :
9265294
شابک :
1_81_5617_622_978
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
111
کنگره :
BP230/165

کتاب های مشابه نورا