نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عروسی غازها

کتاب عروسی غازها، از مجموعه 5 جلدی «ماجراهای دشت مرموز » توسط محمد میرکیانی نوشته شده است و در انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده است.

مجموعه «ماجرای دشت مرموز» بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند. 

رمان‌های «ماجرای شت مرموز» در فضای داستان‌های حیوانات ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد و در نگارش آثار سعی شده است نوجوانان با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند و به خوانش داستان‌های ادبیات کهن و داستان‌های معاصر علاقه‌مند شوند. همچنین چنین نوجوانان با مطالعه این مجموعه، زمینه تفکر و اندیشه را در خود ایجاد می‌کنند و با ناگفته‌هایی از مسائل پیرامون، فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا می‌شوند؛ در نتیجه آگاهی آن‌ها نسبت به پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز بیشتر می‌شود.

«جشن خرگوش‌ها»، «بازی بازها»، «ملکه عقاب‌ها»، «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها»، مجموعه پنج جلدی «ماجراهای دشت مرموز» می‌باشند.

گزیده کتاب عروسی غازها

روباه‌ها بالا و پایین پریدند و دم تکان دادند. روباک گفت: «من که هرچه نگاه می‌کنم، توی شکم خودم خرگوش نمی‌بینم».

روباه‌ها خندیدند. روبیج با ناراحتی گفت: «ساکت! نکند خیال می‌کنید آمدید عروسی؟ آن همه راه نیامدید که بگوییم و بخندیم. می‌خواهید پای سگ‌ها را به روباه‌سرا بکشید؟».

روباهی از دورتر گفت: «ما فقط می‌خواهیم بدانیم روباه‌ها چطور همه خرگوش‌ها را می‌خورند؟»

صفحات کتاب :
136
کنگره :
‭PIR۸۲۲۳‬
دیویی :
‭[ج]۸‮فا‬۳/۶۲‬
کتابشناسی ملی :
9517798
شابک :
9789640236963
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه عروسی غازها