نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نام و نام گذاری اماکن شهری

کتاب نام و نام گذاری اماکن شهری توسط جمعی از نویسندگان از جمله عباداله پهلوان گلوگاهی، علی سلیمی خورشیدی، محمدعلی نصراللهی تالیف شده است و انتشارات برگ و باد آن را تهیه و تنظیم کرده است.

گزیده کتاب نام و نام گذاری اماکن شهری

نشانه شناسی

علمی است که به بررسی انواع نشانه ها، عوامل حاضر در فرایند تولید و مبادله و تعبیر آن‌ها و نیز قواعد حاکم بر نشانه ها می پردازد. نشانه چیزی است که به غیر از خود دلالت دارد. دانش نشانه شناسی بررسی معناسازی، فرایند شکل گیری نشانه ها و فهم ارتباطات معنادار است. نشانه شناسی شامل مطالعه ساخت و شکل گیری نشانه ها، اشارات، دلالت ها، نام گذاری ها، قیاس ها، تمثیل ها، استعاره ها و رمزگان های ارتباطی است.

نشانه ها برپایه روش یا رمزگان مورد بهره برای انتقال‌شان دسته بندی می شوند که می تواند آواهای خاص، علامت های الفبایی، نمادهای تصویری، حرکات بدن یا حتی پوشیدن یک لباس ویژه باشد. هرکدام از این ها برای رساندن پیام ابتدا باید توسط گروه یا جامعه ای از انسان ها به عنوان حامل معنایی خاص پذیرفته شده باشند. نشانه شناسان نشانه ها را در انزوا مطالعه نمی کنند، بلکه توجه خود را به مطالعه شکل گیری و مبادله معنا در متون و گفتمان های مختلف و در سطوح همزمانی و در زمانی معطوف کرده اند.

صفحات کتاب :
۱۲۴
کنگره :
HE۳۷۰
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۵۲/۷
کتابشناسی ملی :
۹۶۶۷۰۳۷
شابک :
9786228091792
سال نشر :
۱۴۰۳

کتاب های مشابه نام و نام گذاری اماکن شهری