نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خودسازی به زبان ساده

کتاب خودسازی به زبان ساده، نوشته محمدرضا جباران است که در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

انتقال سنت‌های حوزوی و تجربه‌های صحیح و مفید بزرگان علم و استوانه‌های اخلاق و تربیت به نسل نو طلبه  با استفاده از راهکار جدید و در قالب کتاب‌هایی با عنوان مهارتی طلبگی، از جمله فعالیت‌های گروه سنت‏‌های حوزوی مرکز پژوهش‌های جوان است.

در حوزه ‏های علمیه، توجه به اخلاق و تربیت طلاب جوان همیشه دغدغه اصلی و محوری در کنار دروس رسمی بوده و این ویژگی، زمینه رقابت سالم بین طلبه‌ها، برای برخورداری از فضیلت‌های اخلاقی و کسب مبادی آداب بوده است.

مجموعه «مهارت‌های طلبگی» در شش دسته فردی، اجتماعی،‌ خانوادگی، علمی، اخلاقی‌ و تبلیغی تقسیم بندی شده است که جلد 23 آن، تحت عنوان خودسازی به زبان ساده منتشر شده است. خودسازی به زبان ساده، دفتری از فصل اخلاقی این مجموعه است. نویسنده، خودسازی را ایده‌ای قرآنی دانسته که در سخنان پیشوایان دینی تفسیر و تبیین شده و مطابق با فطرت آدمی است. ازاین‌رو بر این باور است که انگیزه‌سازی، خودشناسی، پاسداری از داشته‌ها، کسب نشاط و اصلاح عادت‌ها، راهکارهایی است که شروع خودسازی را امکان‌پذیر و تداوم آن را تسهیل می‌کند.

گزیده کتاب خودسازی به زبان ساده

مهمترین گام در استقبال از خودسازی انگیزش (انگیزه‌سازی) است. به زبان ساده، برای اقدام به خودسازی، مثل هر کاری، نیازمند انگیزه‌ایم. بنابراین در صورتی قدم در راه خودسازی می‌گذاریم که انگیزه آن را در خود ایجاد کنیم.

منظور از انگیزه همان عاملی است که موجب می‌شود رفتاری آغاز شود و تا رسیدن به هدف ادامه یابد. بسا کسانی که از بدو جوانی رویای خودسازی و تهذیب در سر می‌پرورانند، ولی هرگز اقدامی نمی‌کنند؛ چرا که انگیزه آن را پیدا نمی‌کنند.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
121
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۵۰
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۶۳
کتابشناسی ملی :
8538071
شابک :
‫‭978-964-02-3531-7‬‬

کتاب های مشابه خودسازی به زبان ساده