نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نوه آمریکایی

کتاب نوه آمریکایی اثری فاخر از کجه جی؛ به حوادث عراق، پس از اشغال آمریکا می‌پردازد. قهرمان داستان، دختری عراقی تبار و ساکن آمریکاست که پس از سال ها به عنوان مترجم ارتش آمریکا به عراق، به سرزمینی که خیال می‌کرد خاطرات آن را فراموش کرده است، باز می‌گردد. اگر اهل رمان هستید کتاب نوه‌ی آمریکایی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ایجاد لحظاتی خوش باشد.

گزیده کتاب نوه آمریکایی

«سگِ دو خانه». طاووس وضع من را پس از بازگشت از دیترویت این طور توصیف کرد. نه قادرم به زندگی قبلی‌ام برگردم و نه می‌توانم با زندگی در منطقۀ سبز خو بگیرم. سگی هستم که دو خانه دارد؛ اما در هیچ کدامشان امنیت ندارد.

طاووس بعضی وقت‌ها دیوانه و سرکش است و هزار بال دارد؛ اما مخصوصا وقت‌هایی که حالت‌هایم را تشخیص می‌دهد، عاقلانه حرف می‌زند. او به شیرِ خود که در رگ‌هایم جاری است، نگاه می‌کند و درد پنهانم را می‌فهمد. مادربزرگ می‌گوید طاووس من را به دنیا آورده است. اوست که من را از رحم بتول بیرون کشیده و بند نافم را بریده است و خون روی بدنم را شسته؛ اما مادرم که نگران من است، مغرورانه می‌گوید طاووس زن خوب و خوش اخلاق، اما نادانی است. نمی‌تواند حروف را تشخیص بدهد، اما بلد است انگشت بزند. طاووس در کلاس‌های محو بی‌سوادی بزرگ سالان اسم نوشت.. .

کتابشناسی ملی :
۷۵۲۸۹۱۱
شابک :
978-600-8460-47-3
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
۲۰۸
کنگره :
PJA۴۹۶۰
دیویی :
‫‬‭۸۹۲/۷۳۶

کتاب های مشابه نوه آمریکایی