امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
70,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سندرم‌ های ژنتیکی در ناباروری

هدف فاطمه بهار شبانی از گردآوری کتاب سندروم‌های ژنتیکی در ناباروری؛ آگاه‌سازی جامعه و رفع مشکلات احتمالی از ناآگاهی برخی افراد و جلوگیری از سوتفاهم برای برخی خانواده‌ها می باشد.

امید است با مطالعه کتاب و ایجاد سطح علمی بالاتر به خودمان در مقابله با این چنین مشکلات کمک کنیم. کتاب سندروم‌های ژنتیکی در ناباروری، دری است به سوی ناشناخته ها؛ این کتاب به صورت کاملا علمی به چگونگی اختلالات ناباروری پرداخته است.

گزیده کتاب سندرم‌ های ژنتیکی در ناباروری

سندرم PCOS
سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) یک اختلال هورمونی است که در زنان تخمک از تخمدان‌ها آزاد نمی‌شود. این اختال هورمونی علائم یکسانی را ایجاد نمی‌کند. سندرم PCOS مشکلات تخمک‌گذاری را موجب می‌شود.

تخمدان‌های پلی‌کیستیک و هیپر‌آندروژنیسم نیز در این زنان مشاهده می‌شود. عدم تخمک‌گذاری در سندرم PCOS ناباروری را ایجاد می‌کند. سندرم متابولیک در زنان مبتلابه PCOS شایع‌تر است. علائم سندرم متابولیک شامل چاقی شکم، کلسترول بالا، فشار خون بالا و مقاومت به انسولین در دیابت است.

خطر افزایش یافته بیماری‌های قلبی و چاقی در زنان مبتلا به سندرم PCOS شایع است. PCOS به علت بالا رفتن آندروژن در 10 درصد زنان دیده می‌شود. با افزایش آندروژن و اختلال در عملکرد طبیعی تخمدان سندرم PCOS ایجاد می‌گردد.

صفحات کتاب :
86
کنگره :
RB۱۵۵/۵
دیویی :
۶۱۶/۰۴۲
کتابشناسی ملی :
۹۴۶۶۹۵۸
شابک :
‫‬‭978-622-93280-9-5
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه سندرم های ژنتیکی در ناباروری