امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 43,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسائل و مشکلات خانوادگی


کتاب مسائل و مشکلات خانوادگی نوشتۀ احمد بهشتی حاوی مطالبی است دربارۀ پیوند زناشویی، مسائل خانوادگی و چگونگی طلاق که با استناد به رهنمودهای اسلام به طبع رسیده است. اثر پیش رو با این تصور نگاشته شده که خانواده نقش بسیار مهمی در زندگی فردی و اجتماعی هر فرد دارد. هدف نگارنده از تألیف این کتاب که در پاسخ به مسائل و مشکلات خانوادگی تدوین شده، این است که والدین را از این‌که، مظهر سیئات نسبت به فرزندان خود باشند، بر حذر دارد و آن‌ها را در راه مظهر احسان بودن، یاری و ارشاد نماید. در حقیقت این اثر با هدف آگاهی خانواده از نحوۀ تربیت فرزند به رشتۀ تحریر در آمده است.


برشی از کتاب مسائل و مشکلات خانوادگی


بسیاری از مشکلات کمرشکن و فرساینده‌ای که برای جوانان کم‌تجربه و کم‌سن‌وسال، پیش می‌آید، ریشه‌ای در اوضاع نابسامان خانوادگی دارد.

حکمت تشکیل خانواده، فقط روابط جنسی زن و شوهر و تولید و تکثیر و بزرگ کردن فرزندان نیست. اصل اساسی، همبستگیی‌های فکری و عاطفی و استفادۀ کوچکترها از تجارب و عقل و معلومات بزرگترهاست و اگر به این اصل اساسی توجه نشود، چه فایده‌ای بر تشکیل خانواده می‌تواند مترقب باشد؟!

اگر زندگی زن و شوهر، متکی بر اصول اخلاقی نباشد و آنها محیط خانوادگی را محیطی سالم و پاک نسازند، هرگز نمی‌توان انتظار داشت که فرزندانی سالم و خوشبخت تحویل جامعه دهند.

خوشبختی فرزندان، ریشه در اعماق تعادل خانوادگی دارد و به همین دلیل از دیگاه اسلام، خوشبختی و بدبختی، حتی به قبل از تولد و به دوران حمل و بارداری مادر مربوط می‌شود.

شابک :
‏‫‬‭978-964-304-169-4
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
204
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۳۰/۱۷
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۴۸۳۱
کتابشناسی ملی :
9377141

کتاب های مشابه مسائل و مشکلات خانوادگی