امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خرید چاپی
80,000
10%
ت 72,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب محرمانه‌ های مردانه: رازهای زندگی مرد موفق با رویکرد دینی و تربیتی

کتاب «محرمانه‌های مردانه: رازهای زندگی مرد موفق با رویکرد دینی و تربیتی»، نوشته سیدعلیرضا تراشیون است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

در طول تاریخ نقش مردان در زندگی خانوادگی دستخوش فرازونشیب‌های مختلفی گردیده است و چه‌بسا جهت‌هندگان آن همیشه به دنبال جایگاهی ویژه برای مردان در زندگی مشترک بوده‌اند و در بسیاری از موارد زمینه آسیب رساندن به نظام خانواده، زن و حتی فرزندان فراهم گردیده و به تبع آن به مناسبات اجتماعی، خویشاوندی و فامیلی نیز آسیب رسیده است و متأسفانه عمدتاً در دوره‌های تاریخی با پدیده‌ی سازش در محیط خانه مواجه بوده‌ایم و زوج‌ها در کنار هم کمتر تجربه آرامش، دوستی و مهرورزی را داشته‌اند تا سرانجام با ظهور اسلام عزیز و نگرش همه‌جانبه‌ی اسلام براساس عدالت جنسیتی، تعریف ناب و بی‌نظیری برای همسرداری مطرح گردید که بر چند محور استوار است:

  • انتخاب همسر براساس معیارهای عقلانی و درچارچوب کفویت صورت بگیرد؛
  • همسران در انتخاب و ادامه مسیرهای زندگی، خدامحوری را مدنظر قرار داشته باشند؛
  • هر یک از زن و مرد براساس ویژگی‌های خودشان در زندگی مشترک نقش ایفا نمایند؛
  • حقوق شرعی و اخلاقی هر یک در زندگی مشترک مشخص گردد؛
  • و مهمتر آن‌که نقشه راه زندگی براساس الگوهای عملی تعریف شده، ترسیم گردد.

در کتاب «محرمانه‌های مردانه» تلاش شده تا براساس آموزه‌های زیبا و کاربردی اسلام نقش مردان در زندگی مشترک ترسیم شود و با بازخوانی جایگاه مرد در خانواده زمینه تعالی‌بخشی برای هر یک از زوج‌ها فراهم گردد تا این مهم منجر به این شود که بتوان خانه را محلی برای بندگی و بنده‌پروری قرار داد.

گزیده کتاب محرمانه‌ های مردانه: رازهای زندگی مرد موفق با رویکرد دینی و تربیتی

انتقاد مکرر ممنوع!

باید به این نکته توجه داشته باشید که اصل نقد معمولاً سوهان روح است. برای همین است که تأکید داریم از روش‌های درست استفاده کنید. حال اگر نقد مکرر باشد، قطعاً آسیب‌هایی جدی به رابطه شما و همسرتان وارد می‌کند. امیرالمؤمنین علی (ع) در این باره می‌فرماید: زیاده‌روی در سرزنش، آتش لجاجت را شعله‌ور می‌کند. پس نقد باید در حد ضرورت، حدود و فاصله زمانی مناسب صورت گیرد. اگر احیاناً از آن مردانی هستید که دائماً از همسرشان انتقاد می‌کنند. بهتر است در برخی موارد تجدیدنظر کنید و به یاد داشته باشید که خود شما نیز عیب‌هایی دارید. نکته اساسی در انتقاد این است که از این قانون مهم پیروی کنید؛ طوری با دیگران رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. با انتقاد بیش از حد، فقط چرخه‌ای از کینه‌توزی و خشم را ایجاد می‌کنید که تأثیر انتقادات شما را به حداقل می‌رساند.

صفحات کتاب :
118
کنگره :
‏‫‬‭‬‬‮‭BP۲۳۰/۱۷
دیویی :
‏‫‬‭‬‬‮‭‬‮‭۲۹۷/۴۸۳۱
کتابشناسی ملی :
9488744
شابک :
978-600-441-574-3
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
800000

کتاب های مشابه محرمانه های مردانه