کتاب حکایت حجاب (چاپی و pdf)

چیستی و چرایی حجاب و پاسخ به شبهات

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,000
خرید چاپی
148,000
10%
ت 133,200
نظر شما چیست؟

کتاب حکایت حجاب از محمد حسن وکیلی و ناشر آن موسسه جوانان آستان قدس می باشد این کتاب در دسته موفقیت و سبک زندگی جای می گیرد.

معرفی کتاب حکایت حجاب

حجاب از دستورات الزامی دین اسلام است که علاوه بر تأمین آرامش خانواده و نقش مهمّی که در امنیّت و کرامت بانوان در جامعه دارد، امروزه به نمادی برای هویّت جامعه اسلامی و سدّی محکم در برابر جریان‌های اسلام‌ستیز و ایران‌ستیز تبدیل شده، به طوری که مبارزه با حجاب رمزی برای مبارزه با اسلام و ایران گشته است.
اهمیّت این موضوع و فراوانی سؤالات و شبهات جوانان دربارۀ آن به طور کلّی و خصوصاً در شرایط أخیر، سبب تألیف این کتاب بوده است.

خلاصه کتاب حکایت حجاب

کتاب حکایت حجاب نوشته استاد محمدحسن وکیلی اثری مفصل پیرامون موضوع حجاب در دین اسلام است و تلاش نموده علاوه بر تبیین اهمیت و چرایی این حکم الهی به شبهاتی که پیرامون آن شکل گرفته نیز پاسخ بدهد. استاد وکیلی از جمله اساتید مبرز حوزه علمیه در مباحث کلامی و فلسفی هستند که نسبت به مبانی دین و روش‌های تبیین دین در عصر مدرن صاحب سبک هستند. در فصل اول از این اثر استاد به سبک کتب دیگر خود روشی منطقی و معقول برای شروع بحث را آغاز نموده‌اند و در وهله اول سیستم تربیت جنسی و جنسیتی در نگاه اسلام را توضیح داده‌اند.

سپس تاریخچه مساله حجاب در جوامع تاریخی را بررسی نموده‌اند تا به دیدگاه اسلام در مورد این موضوع می‌رسند. حال که حدود اسلام در قضیه پوشش روشن گردید فلسفه این نوع پوشش تحلیل و بررسی می‌گردد و چرایی وضع این احکام از نظر مباحث عقلی تحلیل می‌گردد. پس از اینکه پشتوانه‌های عقلی این حکم شرعی آزموده شد در چندین فصل در مورد این قضیه صحبت می‌گردد که حکومت اسلامی در نسبت با این حکم چه جایگاهی دارد و چگونه باید این حکم را به شکل یک قانون دربیاورد و از آن مراقبت نماید.

در این سال‌ها یکی از مباحث چالش برانگیز جامعه و اساسا دین مبین اسلام حدود حجابی است که مطرح گردیده است و مخالفان آن نقد و اشکالات فراوانی به جنبه‌های قانونی و فقهی آن وارد کرده‌اند. در بخش پایانی جدی‌ترین شبهات مطرح می‌شوند و استاد براساس مبانی فلسفه حجاب که در فصول پیشین تبیین گردیده به شکل مبسوط پاسخ هر سوال را داده‌ است.

متن کتاب حکایت حجاب

پولاک هم در سفرنامه‌اش درباره حجاب زن ایرانی چنین می‌نویسد: هرگاه زنی به کوچه برود یا سوار بر اسب در معیت نوکرها از شارع - خیابان عبور کند، چادری به رنگ آبی نیلی بر سر می‌کند و آن پوششی است که تمام بدن از سر تا به پا در آن پیچیده می‌شود. در مقابل چهره پارچه‌ای باریک و بلند به نام روبند آویخته است که در مقابل قسمتی که چشم قرار گرفته، قطعه‌ای بیضی شکل و پنجره پنجره برای دیدن تعبیه شده است این نقاب، به خصوص در تابستان گرم، سخت مایه ناراحتی است به همین دلیل، خانم‌ها گاه گاه ناچار می‌شوند آن را بردارند نزاکت و ادب ایجاب می‌کند که به هنگام ملاقات با خانمی چشم را پایین بیندازند.

او فقط حق دارد در برابر شوهر و چند تن از نزدیک ترین خویشاوندانش که به او محرم‌اند بدون حجاب ظاهر شود هرگاه در کوچه بر اثر تصادف، حجاب زنی از صورتش بیفتد رسم چنین است که مردی که با او روبه رو است روی بگرداند تا آن زن دوباره حجاب خود را مرتب کند.

دانلود کتاب های محمد حسین وکیلی

کتاب هایی از جمله مکتب تفکیک، مجموعه کتاب بی نهایت، سبک زندگی توحیدی از نگاه امام رضا(ع)و… از جمله آثار این نویسنده می باشد.

کتاب برترین ارزو

این مجموعه کتاب از همین نویسنده با تخفیف ویژه در فراکتاب موجود است.

کتاب معارف کاربردی وکیلی

منظور از معارف کاربردی همان مجموعه سه جلدی بی نهایت است که پی دی اف آن در فراکتاب موجود است.

پی دی اف کتاب سه جلدی بی نهایت رایگان

خرید الکترونیکی این مجموعه کتاب در فراکتاب فراهم شده است و علاقه مندان می توانند با مطالعه آن در فراکتاب از آن لذت ببرند.

کتاب عیار تجربه

خرید نسخه الکترونیکی کتاب عیار  تجربه و نسخه چاپی این کتاب  در فراکتاب فراهم است.

کتاب حکایت حجاب pdf

نسخه پی دی اف این کتاب در فراکتاب موجود نمی باشد اما نسخه چاپی آن با تخفیف در فراکتاب فراهم است.

کتاب حکایت حجاب pdf

مشخصات کتاب حکایت حجاب در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: موسسه جوانان آستان قدس رضوی
نویسنده: محمدحسن وکیلی
تعداد صفحه: 495
موضوع: چیستی و چرایی حجاب و پاسخ به شبهات
قالب: pdf و چاپی با تخفیف

 

شابک :
9786227281491
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
495
کنگره :
‏‫‬‮‭‭BP230/17‬
دیویی :
297/636
کتابشناسی ملی :
9106642

کتاب های مشابه حکایت حجاب