امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کوچینگ را قدرتمند شروع کن

تغییرات پرسرعت پیش‌ رو، تلاش بی‌وقفه برای همراه شدن با این تغییرات و تجربه‌ی یک زندگی لذت‌بخش، انسان را بر آن داشته تا با شناخت بهتر از محیط و تحلیل وضعیت خود، افزایش آگاهی نسبت به توانمندی‌ها و تمرکز بر نقاط قوت و بررسی انتخاب‌های مختلف در مدیریت مسائل زندگی و دست‌یابی به خواسته‌های محقق نشده‌ی خود، گام‌هایی رو به رشد و پیشرفت بردارد.

کوچینگ ابزاری نوین و کارآمد برای تسهیل این مسیر، در راستای ارضاء نیازها و ارزش‌های انسانی و تحقق اهداف تعیین‌شده است. انسانی که در پی‌شناخت خود و یافتن ارزش‌های وجودی‌اش گام در مسیر رسالت خویش می‌گذارد، با بهره‌گیری از این ابزار قدرتمند، می‌تواند مشاهده‌گری بی‌قضاوت، شنونده‌ای فعال، پرسشگری جستجوگر، همراه و همدلی آگاهی‌بخش برای خود و سایرین باشد و می‌تواند آینه‌ای باشد برای بازتاب هر آنچه می‌بیند و می‌شنود، چراغی که نقاط تاریک را شفاف و راهنمایی که با تسهیل گری، مسیر را هموارتر نموده تا گام‌هایش را استوارتر برگزیند.

ازاین‌رو پس از افتخار حضور در مسیر کوچینگ و اشتیاق گام نهادن در مسیر بهبودی و رشد فردی‌ام، بر آن شدم تا با بیان و ذکر نکاتی، فرصت تمرکز، تأمل و بهره‌وری بیشتر از فرصت‌های پیش رو را برای هر آن‌کس که تمایل دارد در این مسیر گام‌های اثربخش‌تری بردارد، فراهم سازم.

این کتاب، شامل نکاتی برای تمام علاقه‌مندانی است که در مسیر خودشناسی و رشد فردی با بهره‌گیری از فرایند کوچینگ قرارگرفته‌اند و همچنین می‌توان از آن به‌عنوان منبع آموزشی و کاربردی، برای تسهیلگری آموزش این مهارت توسط مدرسین و اساتید، استفاده کرد. در ادامه‌ی مطالعه‌ی این کتاب و در بخش‌های مختلف به ارائه‌ی نکاتی پیرامون معرفی فرایند کوچینگ و نقش‌های مرتبط با آن، صلاحیت‌های قابل ارزیابی برای برگزارکنندگان جلسات کوچینگ و دریافت‌کنندگان گواهی‌نامه‌های معتبر، چگونگی هدف‌گذاری و شرح مدل SMART برای پیش برد جلسات کوچینگ، اشاره به تعدادی از ابزارها، مدل GROW و تکنیک‌های قابل‌استفاده در این فرایند، بررسی نقش ارزش‌ها، باورها و شناخت موانع و ارائه راهکارهای کنترل موانع، استفاده از منابع، تعیین اقدامات و لزوم تعهد اجرایی نسبت به آن‌ها، پرداخته‌شده است.

دیویی :
۱۵۸/۳
کتابشناسی ملی :
9123695
شابک :
9786223103308
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
86
کنگره :
BF۶۳۷

کتاب های مشابه کوچینگ را قدرتمند شروع کن