امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
31,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرژینوم

کتاب پرژینوم رمان ویژه نوجوانان اثر ریحانه جعفری منتشر شده توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد.

پرژینوم ماجرای دختر نوجوانی به اسم  پونه است . دختری فعال، پرانرژی و شاد که ناگهان طی یک حادثه متوجه می‌شود که بیماری سرطلان مبتلا شده است.همه خانواده برای درمان پونه و افزایش امید به وی تلاش می‌کنند.

پروانه، خواهر پونه بیش از دیگران درگیر راهی برای نجات خواهرش است؛ وی تلاش می‌کند تا در شاخه تحصیل دانشگاهی‌اش، خودش دارویی برای نجات خواهرش بسازد، از طریق استادش با یک گروه تحقیقاتی همراه می‌شود که آنها هم در راه همین هدف تلاش می‌کنند. پرژنیوم نام دارویی است که پروانه و پونه آرزو دارند روزی بتوانند آن را بسازنند و همه بچه‌های سرطانی را نجات بدهند.

گزیده کتاب پرژینوم

لباس ورزشی‌ام را پوشیدم، موهام را گوجه‌ای کردم بعد شیرجه زدم تو زمین. از صدای جیرجیر کتانی‌هام روکف‌پوش سالن، کیف کردم. بوی توپ و انعکاس صدا پبیچید تو دماغم، گوشم، وجودم، صبح که از خواب پا شدم چندبار دست و پام را تکان دادم. درد استخوان‌هام کمتر شده بود.

خوشحال، دست‌هام را دو طرف بدنم باز کردم. نفس عمیقی کشیدم. می‌خواستم بعد از آن سرماخوردگی و کوفتگی طولانی با یک بازی حسابی، حال و هوام را از بیخ‌وبُن عوض کنم. نور زرد از شیشه‌های مات سالن اریب شده بود رو تور والیبال.

زیپ گرمکنم را کشیدم بالا و راه سرمای موذی را بستم. دویدم طرف شیلا. یکهو توپ را پرت کرد برام. با ساعد رفتم زیرش. محکم زد رو توپ. فرستادمش بالا. گرفت و دوباره پاس داد. توپ را آبشار خواباندم.

زویا داد زد:«پونه‌ی دست طلایی!» و بچه‌های تیم برام دست زدند. نفهمیده بودم آمده‌اند توی سالن و میخکوبمان شده‌اند. خندیدم و دست تکان دادم.

دیویی :
[ج]8فا3/62
کتابشناسی ملی :
9254326
شابک :
6_1181_01_600_978
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
1050000
صفحات کتاب :
142
کنگره :
PIR8339

کتاب های مشابه پرژنیوم