کتاب علم گردانی برای علم دار

خاطرات مردم خراسان شمالی از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب علم گردانی برای علم دار

کتاب علم گردانی برای علم دار نوشته سحر خوش‌گفتارصومعه‌سرائی و در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است. کتاب علم گردانی برای علم دار کوششی است برای ثبت سوگواری‌های مردم خراسان شمالی، مردمی که از جنس حماسه هستند و حماسه آفرینی با خونشان عجین شده است.

مردم شهید پرور و غیوری که سال‌ها برای سالار شهیدان، «نخل گردانی» و «علم گردانی» کردند و آیین حسن‌حسین‌خوانی را بر پا داشتند و جوانان خود را همچون لاله‌های سرخ تقدیم کردند. این بار در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۸، به دور از رنگ، قوم، نژاد، لهجه و تفاوت دیدگاه به میدان آمدند و چونان عزای عزیزانشان به سوگ علم‌داری نشستند که تاریخ به احترامش قیام کرد.

گزیده کتاب علم گردانی برای علم دار

بی شک ما آدم‌های این روزگار در دوره و زمانۀ عجیبی زندگی می‌کنیم و این موضوع مطلبی نیست که خیلی نیاز به طول و تفسیر داشته باشد. تا آن جا که بسیاری از فلاسفه و صاحب نظران معاصر هر یک به نحوی مدعی شده‌اند که پایان تاریخ فرا رسیده است.

یکی از ویژگی‌های این دوران پایان تاریخ که به کار بحث ما می‌آید، وضعیتی ست که می‌توان آن را «پایان زبان» نامید. اگر بخواهیم اندکی تسامح به خرج بدهیم، نهایتش آن است که به جای «پایان زبان» از اصطلاح رایج تر «بحران زبان» نام ببریم: بحرانی که در بسیاری از مراحل و جوانب زبان به اوج خود رسیده و به حیات آن‌ها خاتمه داده است.

صفحات کتاب :
104
کنگره :
‫‭DSR۱۶۶۸‬‬
دیویی :
‫‭۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۰۸۴۳۸۲
شابک :
9786227629897
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه علم گردانی برای علم دار