نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عینک عزراییل

کتاب عینک عزراییل نوشته آراس طهمورس می‌باشد و انتشارات متخصصان آن را به چاپ رسانده است. عینک عزرائیل کتابی است در محور نظام سرمایه داری، نظامی که تمام تلاش خود را برای به دست آوردن منابع مالی صرف می‌کند.

نویسنده در کتاب، نگاه و زمان دو عنصر اصلی را مخاطب قرار داده و رابطه مهیجی بین این دو ایجاد کرده.

بخشی از کتاب عینک عزراییل

شب از نیمه گذشته. هوای پاییزی گاهی با ن منم باران همراه هست. ساختمان قدیمی ده طبقه‌ای با ظاهری کمونیستی در میان کوچه قرار
گرفته، چراغ روشن اتاق زیرشیروانی ساختمان، تنها چراغ روش نمانده ساختمان است.

داخل خانه دود سیگار با نور چراغ مطالعه که تغییر کاربری داده، ترکیب غبارآلودی ایجاد کرده است. جوزف مردی طاس که فقط کمی مو اطراف سرش مانده، پشت میز کار نشسته. میز کاری که مملو از بردهای الکترونیک، مدارها، پتانسیمتر، مونیتور و دستگاه انداز هگیری می‌باشد. بوی قهوه و قلع، عطر منحصربه‌فردی را تولید می‌کند. بو که به مشام جوزف می‌خورد، گاهی یادآور مزمزه کردن قهوه می‌شود. به نظر جوزف در حال تعمیر یک عینک می‌باشد، البته خود جوزف عینک طبی با نمره بالا بر چشم دارد و این عینک در حال سرویس، ظاهری جدیدتر و خاص‌تر دارد. به نظر می‌آیدجوزف عین کساز قهاری باشد.

گاهی عینک خود را برداشته و عینک جدید را جایگزین می‌کند. عدسی‌های خاص و فریم‌های مختلف روی میز کار انباشته شده، عینک دست جوزف با کابل‌ها و اتصالاتی به دستگاه‌های اندازه‌گیری متصل است. حالا جوزف عینک جدید را بر چشم گذاشته، عینک با کابلی که به‌ دستگاه‌های اندازه‌گیری متصل است.

صفحات کتاب :
92
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR۸۳۵۲
دیویی :
‏‫‬‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
9729832
شابک :
‫‬‭978-622-390-223-9
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه عینک عزراییل