نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیژن و منیژه

مجموعه ۱۲ جلدی داستان‌های شاهنامه‌ی‌ حکیم ابوالقاسم فردوسی با عنوان «نامه‌ ‌نامور» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این مجموعه همچنین تاکنون برگزیده هشتمین دوره جایزه‌ی کتاب برتر کودک و نوجوان و برگزیده شورای کتاب کودک و... نیز شده است. این مجموعه عبارتنداز:

«رستم و سهراب»، «بیژن و منیژه»، «بازی اهریمن»، «رستم و اکوان دیو»، «داستان فرود»، «زال وسیمرغ» و «زال و رودابه»، «رویای گردآفرید»، «سیاوش»، «هفت خوان و هفت رزم»، «خوان هشتم»، «رستم و اسفندیار». داستان بیژن و منیژه به نویسندگی سوسن طاقدیس و تصویرگری محرم اسلام‌نژاد منتشر شده است، این داستان روایت عشق بیژن پسر گیو و منیژه دختر افراسیاب را بازگو می‌کند.

گزیده کتاب بیژن و منیژه

بیژن می‌دانی کجاییم؟ در مرز توران نزدیک سرای زیباترین دختر روی زمین، منیژه دختر افراسیاب، بیا برویم، دریغ است که تا اینجا آمده باشیم و او را ندیده باشیم. زیباترین دختر روی زمین! بیژن لرزش و طیشی درون خود حس کرد. خیلی وقت بود، دلش بهانه می‌گرفت.

دلتنگی می‌کرد. دلتنگ کسی بود که هنوز دل به او نداده بود. عاشقی بود بی‌معشوق. هر عاشقی پیش از معشوق، عاشق عشق است. دلش برای عشق دلتنگی می‌کرد. شوقی که در درونش جوشیده بود، مثل خون گرم و شور و شیرین در پیکرش به حرکت درآمد...

کنگره :
‏‫PIR۸۱۴۳‭‬ ‭/‮الف‬۶۶‏‫‭ب۹ ۱۳۹۲
دیویی :
‏‫‭[ج]۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
3357158
شابک :
9789643910600
سال نشر :
1398
قیمت نسخه چاپی :
750000
صفحات کتاب :
28

کتاب های مشابه بیژن و منیژه