امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
57,400
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
19,000
15%
16,150
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شاهین ها و بشکه باروت

کتاب شاهین ها و بشکه باروت رمان ویژه نوجوانان به قلم محمدرضا اصلانی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

 شاهین ها و بشکه باروت برگرفته از مجموعه رمان نوجوان امروز، رمانی با موضوعیت انقلاب و نقش نوجوانان در بحبوحه شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌پردازد. داستان نوجوانانی مخفیانه فعالیت انقلابی می‌کنند از پخش اعلامیه گرفته تا تلاش برای راه‌اندازی تظاهرات. داستان در سال 57 آغاز می‌شود زمانی که چیزی که به آمدن امام خمینی(ره) نمانده است و وظیفه نوجوانان قصه حساستر و سنگین‌تر شده است.

ویژگی جذاب این داستان زبان  استعاره‌ای می‌باشد به نوعی که توصیف بعضی صحنه‌های داستان کنایه از توصیف شرایط ایران در آن دوران می‌باشد.

گزیده کتاب شاهین ها و بشکه باروت

باورم نمی‌شد همه چیز لو رفته باشد. من و مرتضی یک گروه دو نفره بودیم که با هم عملیات زیرزمینی انجام می‌دادیم. گروه ما با فرماندهی من اداره می‌شد. گروه بسته‌ای نبود و با خارج از محله‌ی خودمان هم ارتباط داشت.پخش اعلامیه‌های آقای خمینی یکی از کارهای مخفی تیم دو نفره‌ی مابود.

آخرین‌باری که یوسف به مرخصی آمد، آبان ماه سال57بود. با همان لباس‌های خاکی‌رنگ سربازی و پوتین‌های گشاد، لب ایوان نشسته بود و غرق در دریای اندیشه‌ها، باغچه‌ی زرد و پژمرده را تماشا می‌کرد . گل‌های لاله عباسی ریخته بود. برگ‌های تک درخت آلبالو، بر کف باغچه انگار فرش رنگارنگی گسترده بود. ظرف‌های بزرگ و کوچک نفت ، قسمتی از گوشه‌ی حیاط را اشغال کرده بودند. زمستان نزدیک بود؛ اما باغچه به امید بهار نشسته بود.

مرتضی، کنار یوسف به دیوار اجری تکیه داده بود و به سردوشی‌های برادز بزرگ‌ترش نگاه می‌کرد. او را کنار زدم و روبه‌روی یوسف روی زمین نشستم.

سال نشر :
1398
قیمت نسخه چاپی :
190000
صفحات کتاب :
165
کنگره :
PIR۷۹۵۳‭‬
دیویی :
‏‫‭[ج]۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۷۳۳۳۴۳۶
شابک :
‏‫‭978-964-391-650-3

کتاب های مشابه شاهین ها و بشکه باروت