امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب علی (ع)، جان محمد (ص)

کتاب علی (ع)، جان محمد (ص) نوشته محمدمحمدی اشتهاردی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب جلد سوم مجموعه داستان‌های برگزیده کتاب اصول کافی است.

مجموعه کتاب‌های «داستان‌های اصول کافی» دربرگیرنده برگزیده داستان‌های عقیدتی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و سایر رشته‌های علوم اسلامی از کتاب اصول کافی است که در سه جلد «دانشمند درمانده»، «مژده ابوطالب» و «علی (ع)، جان محمد (ص)» عرضه شده است.

فصل اول کتاب علی (ع)، جان محمد (ص) نگاهی گذرا به زندگی نویسنده کتاب کافی عالم بزرگ و محدث کبیر قرن دوم و سوم هجری اسحاق کلینی رازی دارد و نگاهی به کمالات و زندگی سایر معصومین از حضرت زهرا تا امام کاظم (ع) از دیگر فصل‌های کتاب است.

از مرحوم آیت‌الله محمد محمدی اشتهاردی نویسنده این اثر بیش از ۲۰۰ کتاب در زمینه‌های تفسیر قرآن، سیره اهل بیت (ع)، تاریخ اسلام، دین، اخلاق و ادبیات، منتشر شده است.

گزیده کتاب علی (ع)، جان محمد (ص)

روزی پیامبر به فاطمه فرمود: «برخیز و آن سینی را به اینجا بیاور.» فاطمه برخاست و یک سینی مخصوص را که در جایی پنهان بود، بیرون آورد. در میان آن سینی نان ترید شده و گوشت پخته شده موجود بود که ظاهراً از غذای بهشتی بود. پیامبر و علی (ع) و حسن (ع) و حسین (ع) و فاطمه (س) ۱۳ روز از آن غذا خوردند. ام ایمن روزی مقداری از آن نان و گوشت را در دست حسین (ع) دید.

پرسید: «این غذا را از کجا آوردی؟

حسین فرمود: «چند روز است که ما از این غذا می‌خوریم». ام‌ایمن که از بانوان مخلص و ارادتمندان اهل‌بیت نبوت بود، به حضور فاطمه آمد و عرض کرد: «هر چه ام‌ایمن دارد به فاطمه (س) و فرزندانش تعلق دارد، اما آیا فاطمه هر چه دارد، قدری از آن به ام‌ایمن نمی‌رسد؟ فاطمه (س) مقداری از آن غذا را برای ام‌ایمن آورد. ام ایمن از آن خورد. از آن پس غذای آن سینی تمام شد. پیامبر (ص) به فاطمه (س) فرمود: «اگر از آن غذا به امّ‌ایمن نمی‌خوراندی، تا روز قیامت تو و ذریّه تو از آن می‌خوردند.»

صفحات کتاب :
127
کنگره :
‏‫‭PIR۸۲۰۳‬‬
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9219326
شابک :
978-964-02-3361-0
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه علی(ع)، جان محمد(ص)