امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مژده ابوطالب

کتاب مژده ابوطالب نوشته محمدمحمدی اشتهاردی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب جلد دوم مجموعه داستان‌های برگزیده کتاب اصول کافی است.

مجموعه کتاب‌های «داستان‌های اصول کافی» دربرگیرنده برگزیده داستان‌های عقیدتی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و سایر رشته‌های علوم اسلامی از کتاب اصول کافی است که در سه جلد «دانشمند درمانده»، «مژده ابوطالب» و «علی، جان محمد» عرضه شده است.

فصل اول کتاب مژده ابوطالب نگاهی گذرا به زندگی نویسنده کتاب کافی عالم بزرگ و محدث کبیر قرن دوم و سوم هجری اسحاق کلینی رازی دارد و مسائل کلی امامت و رهبری و نگاهی به کمالات و زندگی چهارده معصوم از دیگر فصل‌های کتاب است.

از مرحوم آیت‌الله محمد محمدی اشتهاردی نویسنده این اثر بیش از ۲۰۰ کتاب در زمینه‌های تفسیر قرآن، سیره اهل بیت (ع)، تاریخ اسلام، دین، اخلاق و ادبیات، منتشر شده است.

گزیده کتاب مژده ابوطالب

حضرت ابراهیم یکی از پیامبران بزرگ خدا بود، در آغاز از طریق بندگی خدا به مقامی رسید که خداوند او را به عنوان بنده خود پذیرفت. سپس او در این مسیر به درجه‌ای رسید که خداوند او را به عنوان پیامبر خود پذیرفت، سپس او در این مسیر به درجه‌ای رسید که خداوند او را به عنوان رسول خود پذیرفت. سپس او در مسیر انجام وظیفه رسالت به درجه‌ای رسید که خداوند او را به عنوان خلیل خود، دوست خالص خود پذیرفت ؛سپس به درجه‌ای رسید که خداوند او را به عنوان امام مردم پذیرفت، وقتی که خداوند این مقامات (بندگی، نبوت، خلیل بودن و رسالت) را در وجود ابراهیم جمع کرد. مانند انگشتان دست که کنار هم هستند، به او وحی کرده: « ای ابراهیم تو را امام مردم (پنجمین مقام) گردانیدم»، مقام امامت به قدری در نظر ابراهیم (ع) بزرگ آمد که به خدا عرض کرد: «پروردگارا و از فرزندان من هم کسی برای این مقام انتخاب شده است؟». خداوند فرمود: «پیمان من (مقام امامت) به ستمکاران (از فرزندان تو) نمی‌رسد.»

صفحات کتاب :
80
کنگره :
‏‫‭PIR۸۲۰۳‬‬
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9219322
شابک :
978-964-02-3360-3
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مژده ابوطالب