امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جامانده

کتاب جامانده، اثر الهه حاجی حسینی و هاجر کرمانی؛ به روایت زندگی سردار شهید حاج «اکبر آقابابایی» می‌پردازد. اکبر آقا بابایی در ۱۴ اسفند ۱۳۳۹ شهر اصفهان زاده شد. وی در زمان نوجوانی اوقات فراغت خویش را در کارخانه «سنگ‌بری» سپری می‌کرد.

این فرمانده ایرانی در بهمن سال ۱۳۵۷ مصادف با وقوع انقلاب اسلامی ایران در کمیته دفاع-شهریِ شهرستان اصفهان به فعالیت پرداخت و پس از مدتی به عنوان مربی تاکتیک و سلاح در سپاه پاسداران در اصفهان مشغول گردید و با شروع غائله کردستان به عنوان مسئول عملیات سپاه سنندج منصوب شد.

آقابابایی در سال ۱۳۶۲ در سمت فرماندهی عملیات ناحیه شمال غرب و کردستان منصوب گردید، سپس به فرماندهی تیپ ۱۸ الغدیر انتخاب شد. وی در زمان جنگ ایران و عراق، در عملیات‌های مختلفی از جمله کربلای ۵ حضور داشت و در چند عملیات مجروح گردید.

گزیده کتاب جامانده

تظاهرات د ر مدرسه
مدیر دبیرستان ساواکی بود. همه ازش حساب می‌بردند. کسی باید کاری می‌کرد. روزی با (شهید) مغزی و غرضی نقشه‌ای کشیدند. با تعدادی از دانش آموزان وسط حیاط تجمع کردند. با شروع شعار دادن، جمعیتشان بیشتر شد. مدیر جلوی کریدور ایستاده بود. همه دست در دست هم به طرف مدیر رفتند، او را کنار زده، وارد دفتر شدند. قاب عکس شاه زیر دست و پای بچه‌ها خرد شد و عکسش پاره پاره روی زمین. چند روز بعد دبیرستان تعطیل شد. همین برنامه را در دیگر مدارس هم اجرا کردند.

****
بمب دستی
مشکوک شده بود. رفته بود داخل زیرزمین و داشت چیزی درست می‌کرد. مادر زیر نظرش گرفت. دید بمب دستی می‌سازد. بعد از سؤال و جواب تازه فهمید کلی هم اعلامیه از امام پیشش است که می‌خواهد برود پخش کند. مادر می‌ترسید اما مانعش نمی‌شد

****
فعالیت سیاسی
اخبار و مسائل سیاسی داخلی و خارجی را با دقت بررسی می‌کرد. فعالیت‌های سیاسی خود را از همان دوران تحصیل در دبیرستان صارمیه با شرکت در تشکل‌های دانش آموزی و در تظاهرات شروع کرد. او یکی از فعال‌ترین جوانان اصفهان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بود.. .

کتابشناسی ملی :
‎۲‎۳‎۶‎۳‎۱‎۰‎۱
شابک :
78-600-6098-50-0
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
119
کنگره :
‏‫DSR۱۶۲۶‭‬ ‭/آ۶۶‏‫‭ح۲ ۱۳۹۰
دیویی :
‏‫‭‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲

کتاب های مشابه جامانده (سردار شهید حاج اکبر آقابابائی)