امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ولایت فقیه در آئینه پرسش

کتاب ولایت فقیه در آئینه پرسش نوشته حمیدرضا شاکرین است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 

کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «ولایت فقیه در آئینه پرسش» جلد 81 این مجموعه است.

گزیده کتاب ولایت فقیه در آئینه پرسش

از آنچه گذشت به خوبی روشن می شود که ولایت فقیه، هم به لحاظ دینی پایگاه محکم و استواری دارد و هم از نظر عقلی بهترین الگوی سیاسی در عصر غیبت برای جامعه اسلامی است. ولایت فقیه، در اصل، حاکمیت دین و ارزش های متعالی الهی، حاکمیت مهر و محبت، وحدت و همدلی، تقوی و پرهیزگاری است و بیش از هر نظام سیاسی دیگر تضمین کنندۀ خیر و صلاح انسان ها در امور دنیا و آخرت است.

ژان ژاک روسو می نویسد: «برای کشف بهترین قوانینی که مناسب ملل است، یک عقل کُل لازم است که ناظر به تمام شهوت های انسانی باشد؛ ولی خودش هیچ حس نکند [و فاقد گرایش شهوانی باشد]. هیچ گونه وابستگی با طبیعت نداشته باشد؛ اما آن را به خوبی بشناسد. مصلحت آن بستگی به ما نداشته باشد؛ ولی به بهروزی ما کمک کند.

صفحات کتاب :
60
کنگره :
‏‫‭BP223/8‬‬‭/ش2ر93 1391‬
دیویی :
‏‫‭297/45‬‬
کتابشناسی ملی :
2786654
شابک :
‏‫‭978-600-6543-19-2‬‬
سال نشر :
‏‫1391

کتاب های مشابه ولایت فقیه در آئینه پرسش