امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فدک فی التاریخ، التشیع و الاسلام، بحث حول المهدی

کتاب فدک فی التاریخ، التشریع و الاسلام، بحث حول المهدی اثر سیدمحمدباقر صدر بوده که در انتشارات دارالصدر (پژوهشگاه علمی تخصصی شهید صدر) منتشر شده است. 

تاریخ اسلام پر از نشیب و فرازهای بسیاری است که اوج آن از زمان رحلت رسول اکرم (ص) آغاز شد. غصب خلافت از جانب برخی مدعیان اسلام که سابقه اعمال و کردار ناپسندشان در صفحات تاریخ موجود است، باعث گردید اسلام به جای حاکمیت شاهد پادشاهنی جبار و معاند دین گردد و این پادشاهی رونق نمی‌گرفت مگر با محدود کردن منابع مالی اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام که اولین آنها غصب فدک بود؛ زیرا عمده مصارف و هزینه‌های مسلمانان از درآمد آنجا پرداخت می شد.

کتاب فدک فی التاریخ، التشریع و الاسلام، بحث حول المهدی در بر گیرنده سه موضوع متفاوت اما مربوط به هم هستند که ریشه همه به خود دین اسلام و منحرف شدن مسیر حاکمیت بر می‌گردد. الف – غصب فدک به عنوان اولین مخالفت برخی صحابه با اهداف پیامبر (ص) و حاکمیت اسلامی شمرده می‌شود. ب – به دنبال انحراف حاکمیت تعدد مذاهب پیش آمده و هر کسی بنا به سلیقه و فهم شخصی خویش مذهبی را ابداع و به آن دامن زد.

مگر مذهب تشیع که خلافت بلافصل امیرمومنان علیه‌السلام را به عنوان وصی و جانشین پیامبر (ص) آن هم متعین از جانب خداوند می‌پذیرند. ج – بحث مهدویت و ظهور منجی آخرالزمان (عج) که مذهب تشیع آن را مولود سال 255 ه.ق می‌داند و سایر فرق و مذاهب یا منکر آن هستند یا اشکالاتی و شبهاتی بیان می‌کنند و یا قائل به تولد ایشان در آخرالزمانند.

صفحات کتاب :
290
کنگره :
BP۲۱۱/۵‭/ص‌۴ف‌۴
دیویی :
۲۹۷/۴۱۷۲
کتابشناسی ملی :
548838
شابک :
978‎9648386293
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه فدک فی التاریخ، التشیع و الاسلام، بحث حول المهدی