امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا

کتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا، اثر سیدعلی موسوی؛ به بررسی و تطبیق انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌پردازد تا از تجربیات کشوری که سابقه بیش از دو قرن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دارد و این کار را به روش ویژه‌ای انجام می‌دهد، برای پربارتر کردن انتخابات ریاست جمهوری در کشور ایران استفاده شود.

گزیده کتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا

گفتار هفتم: فرایند اطمینان یافتن از عدم وجود تقلب در انتخابات
وظیفه برگزاری انتخابات در هر ایالت بر عهده وزیر امور داخلی همان ایالت است. این فرد انتخابات را برگزار می‌کند، بر حسن اجرای آن نظارت می‌نماید و بعد از تأیید نهایی، نامزدها و احزاب پیروز را معرفی می‌کند. گزارش ایالت‌ها در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مبنای میزان آرای این افراد قرار می‌گیرد. در سال 2000 ، خانم کاترین هریس، وزیر امور داخلی ایالت فلوریدا که  عالی‌ترین مسؤول انتخاباتی این ایالت به شمار می‌آمد، همزمان سمت معاونت ستاد انتخاباتی بوش-چنی را برعهده داشت و عملکرد این شخص موجب بروز یکی از بدترین و پیچیده‌ترین تنش‌های انتخاباتی در تاریخ ایالات متحده شد. هر نامزد و یا حزبی نیز می‌تواند با مراجعه به دادگاه، خواستار بازشماری و یا رسیدگی به موارد تقلب شود. در این صورت، حکم محاکم قضایی پس از طی مراحل دادرسی، نافذ خواهد بود.

گفتار هشتم: شرایط ابطال نتایج انتخابات
شرایط ابطال نتایج انتخابات را قوانین ایالتی تعیین می‌کند. از آنجا که اصولاً انتخابات در ایالت متحده مقوله‌ای محلی تلقی می‌شود، دولت فدرال در موارد بسیار خاص، از جمله شرایط رأی دهندگان و نحوه تأمین منابع مالی نامزدها به قانون‌گذاری مبادرت می‌کند. از این‌رو بحث چگونگی ابطال نتایج انتخابات نیز
برعهده مقامات ایالتی و در درجه اول، بر عهده وزیر امور داخلی ایالت‌هاست.

صفحات کتاب :
348
کنگره :
‏‫‭JQ۱۷۸۹‭‬
دیویی :
‏‫‭۳۲۴/۹۵۵‬‬
کتابشناسی ملی :
۵۷۰۳۵۸۷
شابک :
978-622-6018-00-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا