نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شبهه انتخابات

این کتاب غالباً پیاده شده‌ی جلسات پرسش و پاسخ حجت الاسلام راجی در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و نخبگان کشور پیرامون بحث انتخابات و لزوم برگزاری و شرکت در آن است که توسط اندیشکده راهبردی سعداء تهیه و تنظیم شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم

سوال: چرا رأی بدهیم؟ با این وضع مملکت چرا رأی بدهیم؟

جواب: با مخاطب ملی گرا و عموم مردم: 

1) امنیت، دلیل ترور حاج قاسم و اعلام علنی آن این است که دشمن بعد از وقایع دی ماه 98 حس  کرد انسجام ملی از بین رفته لذا حس کرد می‌تواند به راحتی دست به اقدام علیه امنیت ملی ما بکند. اگر در انتخابات هم دشمن حس کند انسجام ملی وجود ندارد، دوباره برای امنیت کشور مشکل ایجاد می‌کند.

2) اگر رأی ندهیم، مشارکت پایین می‌آید و تحریم‌ها اضافه می‌شود. به صراحت دشمن علت تحریم‌ها را نارضایتی ملت نسبت به حکومت بیان کرده لذا با تحریم انتخابات، دشمن احساس پیروزی کرده و راه پیش گرفته خود را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد و تحریم‌ها قطعا بیشتر می‌شود. ) مثل قطعنامه 1929 بعد از فتنه 88 ( – بعد اینکه ملت روی صحنه آمدند و ایران استقامت کرد و تندترین موضع‌ها را داشت در همان زمان آمریکا عقب نشینی کرد و اوباما در مصر، ایران را به عنوان قدرت جهانی قبول کرد.

مذهبی‌ها:
اولا: از نظر بیشتر علما و فقها رأی دادن واجب شرعی است و رأی ندادن در انتخابات و در نتیجه تضعیف نظام اسلامی را حرام می‌دانند.
دوما، شرکت در انتخابات فقط یک حق نیست بلکه یک وظیفه است.

سوما: رأی دادن باعث خشم و عصبانیت دشمن می‌شود و طبق آیه 120 سوره توبه برای ما عمل صالح محاسبه میشود. «در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود.»

مخاطب عام:
1) اگر رأی ندهیم شانس خود برای تغییر را از بین خواهیم برد، شرکت نکردن در انتخابات به این معنی است که من حق رأی خود را به دیگری داده‌ام تا شخص دیگری برای من و کشور من تصمیم بگیرد.

صفحات کتاب :
69
کنگره :
JQ۱۷۸۹
دیویی :
‏‫‬‭۳۲۴/۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
۹۰۲۹۵۹۷
شابک :
‫‭978-622-92583-7-8
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه شبهه انتخابات