امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اقتصاد مقاومتی در کشورهای پیشرفته

کتاب اقتصاد مقاومتی در کشورهای پیشرفته، اثر حانیه سادات مومنی؛ با محوریت «بررسی تجربیات کشورهای پیشرفته در اقتصاد مقاومتی» تألیف شده است، از چند زاویه حائز اهمیت است که اولین آن دقت مؤلف در انتخاب کشورهاست.

بررسی عملکرد کشورهایی که هم اکنون در بالاترین رده‌های اقتصادی جهان قرار گرفته‌اند (ژاپن، چین، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، هند، کره جنوبی، استرالیا و روسیه) نشان می‌دهد عنصر اصلی
پیشرفت اقتصادی کشورهای پیشرفته جهان آن چیزی است که در ادبیات انقلاب اسلامی «اقتصاد مقاومتی» نامیده می‌شود.

گزیده کتاب اقتصاد مقاومتی در کشورهای پیشرفته

پنجمین صادرکنندۀ بزرگ جهان
فرانسه حدود 20 درصد از محصولاتش را صادر می‌کند (حدود 500 میلیارد دلار) و پنجمین صادرکنندۀ بزرگ جهان است. عمده اقلام صادراتی این کشور عبارت است از: ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، هواپیما، محصولات پلاستیکی، محصولات شیمیایی، محصولات داروی و فلزات. این محصولات اغلب به کشورهای اروپایی (آلمان، بلژیک، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و...) و آمریکا صادر می‌شوند. همچنین برخی از مهم‌ترین اقلام وارداتی فرانسه عبارت است از: تجهیزات صنعتی، وسایل نقلیۀ موتوری و نفت خام. فرانسه، طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات را صادر می‌کند و نسبت صادرات به تولید ناخالص داخلی این کشور نزدیک به 30 درصد است.

ارزآورترین کالاهای صادراتی برای این کشور عبارت است از: ماشین‌آلات، هواپیما و فضاپیما، خودرو، تجهیزات الکترونیک و فرآورده‌های دارویی. به علاوه فرانسه ششمین تولیدکنندۀ بزرگ محصولات کشاورزی جهان است و یک‌سوم زمین‌های کشاورزی اتحادیۀ اروپا در فرانسه واقع شده است. فرانسه دومین صادرکنندۀ بزرگ محصولات کشاورزی دنیا پس از آمریکاست.

هر چند سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی تنها 1.9 درصد است. نوشیدنی‌ها و پنیرهای فرانسوی در دنیا معروف است. در 2014 ارزش صادرات نوشیدنی فرانسه بیش از 10 میلیارد دلار و ارزش صادرات پنیر به بیش از 7/ 3 میلیارد دلار بالغ شد. اگر چه به لحاظ تاریخی فرانسه در دوران پس از رنسانس همیشه یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی بوده است، بالندگی کنونی اقتصاد این کشور ناشی از اقدامات و برنامه‌هایی بوده که در دهه‌های پس از جنگ جهانی دوم صورت گرفته است.. .

صفحات کتاب :
242
کنگره :
‏‫‭HD۸۷‏‫‭/م۸۵‮الف‬۷ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‭۳۳۷/۰۹۱۷۲۲
کتابشناسی ملی :
۴۶۷۸۶۷۶
شابک :
978-600-7850-93-0
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه اقتصاد مقاومتی در کشورهای پیشرفته