کتاب هدایت بازیگران pdf

خلق بازی های به یاد ماندنی در سینما و تلویزیون

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
225,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هدایت بازیگران

کتاب هدایت بازیگران اثر جودیت وستون می‌باشد که با ترجمه محمدرضا شکاری و به همت انتشارات افراز وارد بازار نشر شده است.

تقریبا تمام افرادی که در سینما کار می‌کنند، می‌دانند یکی از اصلی‌ترین عناصر ساخت فیلم، بازیگران هستند! اما متاسفانه خیلی از کارگردانان نحوه برخورد درست با بازیگران را نمی‌دانند و اطلاعات چندانی درباره‌ی نحوه بازی‌گیری از آن‌ها را ندارند. این مسائل از اصلی‌ترین وظایف یک کارگردان است و شما باید به خوبی این نکات را بدانید. هدایت بازیگر در یک مسیر متغیر و ناهموار در حالی که در ابتدا بازیگر موردنظر راجع به مسیر و روند حرکت، اطّلاعات زیادی ندارد از اصلی ترین وظایف کارگردانان است. امادر این میان برای تقویت و پالایش بازیگران می‌بایستی شناخت خوبی از بازیگران داشت تا علاوه بر گزینش مناسب، امر هدایت نیز به درستی انجام شود. از جمله مهم ترین راه‌کارهای در شناخت بازیگر، شناخت شخصیتی وی و استفاده از توانایی‌های بالقوه‌ایست که در وی وجود دارد. پس از شناخت شخصیتی انتخاب روش مناسب هدایت بر حسب شیوه اجرایی مورد نظر از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا که با توجه به وجودشخصیت های گوناگون، هدایت هر یک از بازیگران به سوی نقش مورد نظر در سبک مورد نظر، روش منحصر به فردی را طلب می‌کند که کارگردان بر حسب خصوصیات مختلف هر یک از آنها بهترین روش را انتخاب خواهد کرد.

گزیده کتاب هدایت بازیگران

گاهی اوقات این‌که از بازیگر بپرسیم چطور کار می‌کند، می‌تواند راه خوبی برای بحث‌های مربوط به همکاری درباره‌ی کار باشد، ولی نه لزوماً، گاهی اوقات بازیگران نمی‌خواهند در مورد شیوه‌هایشان گفت‌و‌گو کنند، به‌ویژه با یک «غریبه»، که بیشتر اوقات کارگردان را به این صورت می‌بینند.

ممکن است آن‌ها از این بترسند که احمق به‌نظر برسند یا شاید در مورد آشکار کردن چنین مواد پنهانی در مقابل روشنایی روز توهم دارند، می‌ترسند همین‌که فاش شوند، شگردی که صدها بار جواب داده، دیگر جواب ندهد؛ می‌ترسند خودآگاه شوند.

صفحات کتاب :
345
کنگره :
‏‫PN۱۹۹۵/۹‭ /ت۹‭‬
دیویی :
‏‫‬‬‭۷۹۱/۴۳۰۲۳۳
کتابشناسی ملی :
3984789
شابک :
9789642430093
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه هدایت بازیگران