امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
96,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب داستان‌های معنوی 

کتاب داستان‌های معنوی "سی و یک ماجرای واقعی و اثرگذار"، اثر حسن مختاری کمارعلیا؛ یکی از اهداف به نگارش درآمدن این کتاب، پند و اندرز گرفتن مخاطب از سرگذشت دیگران است. هر داستان که در این کتاب آمده، بهره‌ای وافر و نتیجه اخلاقی فوق‌العاده‌ای دارد. بنابراین موعظه ضمن قصّه بیشتر اثر می‌کند، مخصوصا اگر قصّه و ماجرای آن حقیقی و راستین باشد.

از این روی، اثری که مقابل شماست حاوی سی و یک ماجرای واقعی و اثرگذار است که از طریق مصاحبه جمع‌آوری و تنظیم شده است. از جمله منافع این کتاب، آن است که هر شخصی به هر اندازه که از سعادت خود مأیوس شده یا در مصیبت‌ها گرفتار و غوطه‌ور باشد، با مطالعه این کتاب حالش دگرگون و امیدش به خداوند متعال زیادتر شده، مشتاق رحمت و مغفرت الهی گردیده و ناملایمات مادی او را از پای در نیاورد.

گزیده کتاب داستان‌های معنوی 

لطف و عنایت حضرت امام رضا (ع) به زوّارش
بعضی معجزاتی که از امام رضا (ع) به شخصه شنیدم، فوق‌العاده برای خودم تأثیرگذار است، خیلی از آن ها بهره می‌برم و گاهی اوقات که از کار یا بعضی ناملایماتی که در زندگی‌ام با آن مواجه می‌شوم، خسته می‌شوم، به این کراماتی که اتفاق افتاده فکر می‌کنم، و همین برای من قوت قلبی می‌شود و مرا به لطف خدا و ائمه اطهار امیدوار می‌سازد. من به قولی خیلی امام رضایی هستم و اگر فرصتی به من دست دهد، سعی می‌کنم که
به زیارت حضرت بروم. ماجرایی که شخصا درک کردم تأثیر بسیار زیادی روی من گذاشته است.

به یاد دارم که سال 1393 رفته بودیم زیارت امام رضا (ع)؛ در زیر زمین حرم یک قسمت خانوادگی، وجود دارد. حوالی ساعت 9 شب بود که خانوادگی زیارت کردیم، بعد با همسر و فرزندم به زیرزمین رفتیم و در آنجا نشسته بودیم. من کلا علاقه دارم که انسان اجتماعی باشم، و حتی با همسایگان و دوستانم، حشر و نشر داشته باشیم، گاهی در همین ارتباطات، مطالبی قابل استفاده هست که شاید اگر کلی دنبالش بگردی خیلی به ندرت بتوانی آن را به دست آوری.

در هر حال، در زیرزمین حرم نشسته بودیم، یک خانم حدودا 55 ساله‌ای آنجا بود و دقیقا در قسمت پایین ضریح نشسته و چشمش به ضریح بود. از ظاهرش پیدا بود که یک خانم ساده و با ایمانی است. به همسرم گفتم که با این خانم صحبت بکن ببین از کجا آمده. با او صحبت کردیم، متوجه شدیم که او.. .

دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۶۸
کتابشناسی ملی :
۹۶۳۳۴۹۶
شابک :
978-622-310-639-2
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
153
کنگره :
BP۹

کتاب های مشابه داستان های معنوی