امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا

کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا، اثر علیرضا پناهیان؛ برگرفته از مباحث ایشان با موضوع درک رشد و آثار رابطه بنده با خداوند است و تلاش دارد یاد دهد تا احساس نیاز به رابطه عبد و مولا را در خودتان کشف و بعد جنس این رابطه را لمس کنید و درصدد است که نگاه دو طرفه ارتباط با خداوند را بیان کند و به مخاطب کمک کند روح خودش را به خداوند نزدیک کند. مطالعه کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا را به تمام علاقه‌مندان به سخنرانی‌های استاد پناهیان پیشنهاد می‌کنیم.

گزیده کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا

2. تدبیر نکردن برای خود
دومین خصوصیتی که برای یک عبد لازم است چیست؟ دومین خصوصیتی که امام صادق)ع( خطاب به عنوان بصری برای درک حقیقت عبودیت بیان می‌کنند این است که «وَ لَا یُدَبِّرُ الْعَبْدُ لِنَفْسه تَدْبیراً؛ عبد برای خودش تدبیر نکند.» یعنی نقشه نکشد، برنامه نریزد. اجازه بدهید این بحث را با یک مثال آغاز کنیم. مثالی از قوم بنی‌اسرائیل که در روایتی داریم که رسول خدا (ص) فرمودند: «امتّ من سنتّ بنی‌اسرائیل را مرتکب خواهند شد. به طوری که قدم جای قدم آنان می‌گذارند و تیر به همان جا که آنان زدند می‌زنند.

وجب به وجب و ذراع به ذراع کارهای آنان را انجام خواهند داد، تا آنجا که اگر آن‌ها داخل سوراخ حیوانی شده باشند، اینان نیز همراه آنان داخل می‌شوند.» بنی‌اسرائیل از حضرت موسی (ع) خواستند که از خدا بخواهد تا باران را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا هر زمانی که لازم بود ببارد و هر زمانی که لازم نبود قطع شود. حضرت موسی (ع) هم دعا کرد و خدا دعایش را مستجاب نمود. آن سال با اینکه باران به اندازه‌ای که خود بنی‌اسرائیل دوست داشتند بر محصولات‌شان بارید و اتفاقا محصول پر باری هم داشتند، ولی هنگامی که محصول را درو کردند دیدند همه محصولات پوک است. وقتی به موسی (ع) شکوه کردند، خدای متعال خطاب به موسی (ع) فرمود: «یاَ موُسَی أنَاَ کنُتُْ المُْقدَِّرَ لبنَیِ إسْراَئیِلَ فلَمَْ یرَضَْوْا بتِقَدْیِریِ فأَجََبتْهُمُْ إلیَِ إرِاَدتَهِمِْ فکََانَ ماَ رأَیَتَْ؛ ای موسی، من برای بنی‌اسرائیل تقدیراتش را مشخص کرده بودم ولی آن‌ها راضی به تقدیر من نشدند پس من طبق خواسته آن‌ها عمل کردم و این شد که دیدی.» یعنی نباید در کار خدا دخالت کرد، باید تدبیر امور را به خود خدا سپرد.. .

کتابشناسی ملی :
۳۵۴۷۵۵۲
شابک :
978-600-91879-9-7
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
۲۵۹
کنگره :
‏‫‭BP۲۲۶/۲‏‫‭/پ۸۴ن۸ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۴۶۶‬

کتاب های مشابه نگاهی به رابطه عبد و مولا