نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آمریکاستیزی در جهان اسلام

کتاب آمریکاستیزی در جهان اسلام عمدتاً با هدف‌های زیر فعالیت می کند:

1 شناخت ارزیابی و شناساندن زوایای مختلف اندیشه، سیاست و فرهنگ و جامعه غرب.

2 شناسایی راه های تعامل و مفاهمه فرهنگی و اندیشه ای بین اسلام و غرب و ساخت شکنی و اصطیاد عناصر آنسانی و عقلانی فرهنگ و تمدن غرب و نیز بهره گیری از تجارب و دستاوردهای علمی آن.

3 شناسایی زمینه ها و اقتضائات مختلف صدور فرهنگ و اندیشه اسلامی به غرب .

4 مطالعه طرق و ساز و کارهای سلطه فرهنگی غرب در راستای حفظ اصالت و هویت فکری - فرهنگی جامعه اسلامی - ایران.

هماهنگ با هدف‌های یاد شده این کتاب که کم و کیف احساس ها و رویکرد ضد آمریکایی مسلمانان کشورهای مختلف اسلامی و تنفر و انزجار جهان اسلام از سیاستهای سلطه جویانه و متجاوزانه آمریکا و افزایش و تقویت جریان اسلام گرایی غرب ستیز متعاقب حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را تبیین کرده در نوع خود اثری بدیع و بی بدیل یا حداقل کم نظیر است.

به همین سبب پیشنهاد ترجمه آن در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۸۵ به تصویب نهایی شورای علمی گروه غرب شناسی رسید.

گزیده کتاب آمریکا ستیزی در جهان اسلام

نمودهای آمریکاستیزی 


در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۲ سه دکتر آمریکایی در بیمارستان مذهبی باپتیست واقع در جبلا مورد هدف گلوله واقع شده و کشته شدند و نفر چهارم نیز به شدت مجروح شد. این ترور که با خونسردی طراحی و اجرا شد، بخشی از یک سری اقدام های آمریکاستیزانه بود که پیش از یازده سپتامبر آغاز شده بود. چنین حمله هایی یمن را در صدر اخبار جهان قرار داد. مثال های بسیاری در این ارتباط وجود دارد. 
در زمان جنگ اول خلیج فارس در سال‌های ۱۹۹۱،۱۹۹۰ راه پیمایی های ضد آمریکایی گسترده ای در یمن رخ داد و باعث گردید تا دولت علیه راه حل نظامی این مناقشه که با کمک نیروهای بین المللی به رهبری آمریکا صورت گرفت بیانیه ای صادر کند.

در ۲۸ دسامبر ۱۹۹۸ شانزده جهانگرد از کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس در استان امین به گروگان گرفته شدند. در جریان عملیات نظامی برای آزادسازی جهانگردان چهار نفر از آنان کشته شدند و تعداد نامشخصی از ربایندگان نیز به قتل رسیدند.

در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۰ ناو جنگی کول آمریکایی در بندر عدن مورد حمله انتحاری یک قایق حاوی مواد منفجره قرار گرفت.

در جریان این حمله هفت سرباز آمریکایی کشته و ۲۸ سرباز زخمی شدند. در سال ۲۰۰۱ تلاشی برای ربودن یک هواپیمای مسافربری در مسیر صنعا به تعز صورت گرفت. در بین مسافران سفیر وقت و وابسته نظامی آمریکا قرار داشتند.

حمله هایی علیه شرکتهای نفت خارجی به ویژه هانت خطوط لوله صدمات جدی وارد ساختند در اکتبر ۲۰۰۲ تعدادی از کارکنان ایل در استان مارب صورت گرفت برخی از این حمله ها به تأسیسات فنی و خارجی ربوده شدند و یک بالگرد هانت ایل هدف قرار گرفت. 

صفحات کتاب :
484
کنگره :
‏‫‭E۹۰۲‏‫‭/س۷آ۸ ۱۳۸۸
دیویی :
‫‭۳۲۷/۷۳
کتابشناسی ملی :
۱‎۷‎۸‎۰‎۴‎۵‎۷
شابک :
‫‭978-600-108-000-5
سال نشر :
۱۳۸۸

کتاب های مشابه آمریکاستیزی در جهان اسلام