امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
107,100
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جزیره مریم

کتاب جزیره مریم نوشته جناب آقای هادی اسدالهی‌فر منتشر شده در نشر متخصصان است. دلیل خلق کتاب جزیره مریم بر پایه‌ی محتوایی داستانی و روایی، ارائه‌ی ایده‌ای بود که خوشبختی را به همراه می‌آورد.

خوشبختی که به جزیره‌ای اطلاق می‌گردد با عمارت‌هایی با نام‌های موفقیت، ثروت و آرامش که با کلید داری این مفاهیم، حق سکونت در جزیره را به دست می‌آوریم. موفقیت، قابلیت به انجام رساندن هر کار به بهترین شکل ممکن. ثروت، قابلیت کمک به خود و دیگران از هر راه ممکن. آرامش، قابلیت تصمیم و کسب تکلیف با هر روش ممکن. باشد که در نظرها، خاطره‌ها و اندیشه‌ها مقبول افتد و به کار آید.

گزیده کتاب جزیره مریم

دوباره سرگیجه‌های همیشگی به سراغم آمده، روی لبه‌ی پنجره‌ی اتاقم نشسته‌ام و خیابان را که غرق در باران سیل‌آسا شده، نگاه می‌‌کنم. دنیای داخل آب به شکل غریبی با هر قطره که از آسمان فرود می‌‌آید، گلوله‌باران می‌‌شود. این شهر جنگ‌زده با هر گلوله‌ای که به آن برخورد می‌‌کند، فرو می‌‌پاشد و پس از آن دوباره زنده می‌‌شود. چه عذاب دردناکی، فروپاشی و زنده‌شدن دوباره و این تکرار که گویی پایان‌ناپذیر است، درد روزمره‌ی بی‌پایان را حکایت می‌کند. انگار که سیزیف از کوه به پایین می‌غلتد و دوباره سنگ گران زندگی را به دوش می‌‌کشد.

ای کاش دنیایی که به چشم می‌‌بینیم، این‌چنین نبود. کاش دنیایی بود که نه‌تنها خبر از فروپاشی بخت انسان‌ها در آن نیست، بلکه خوشبختی سهم هرکسی بود که می‌خواهد و دوست دارد خوشبخت باشد، اما برای خوشبخت‌شدن، ابتدا باید دانست که خوشبختی چیست؟ قطعاً این سؤال را هر انسانی بارها از خود پرسیده است و در شرایط گوناگون پاسخی متفاوت به آن داده. گاهی خوشبختی را در ثروت و مکنت می‌دانیم و گاهی دیگر آن را در سلامتی و تندرستی جستجو می‌کنیم.

آیا می‌توان این سؤال را به این شکل پاسخ داد که هرکس در جستجوی هرآنچه که ندارد، آن حلقه‌ی مفقوده را خوشبختی می‌انگارد؟ فردی بیمار، سلامتی را بالاترین خوشبختی می‌داند و آنکه با مشکلات و معضلات اقتصادی دست به گریبان است، پول و ثروت را نماد خوشبختی می‌شمارد.

صفحات کتاب :
295
کنگره :
‫‬‮‭CT۱۸۸۸
دیویی :
‫‬‮‭۹۲۰/۰۵۵
کتابشناسی ملی :
۹۵۴۸۳۲۸
شابک :
9786223900006
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه جزیره مریم