کتاب کمدی الهی هالیوود pdf

سینمای غرب و کتاب مقدس در گفت‌و گو با مایکل مور، دیوید ارلیچ، مجید شاه‌حسینی و جمال شورجه

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کمدی الهی هالیوود

کتاب کمدی الهی هالیوود توسط عباس دانش‌طلب نوشته شده است. سینما در عصر حاضر یکی از مهمترین ابزارهای هنری و صنعتی در راستای گسترش هویت، فرهنگ و اندیشۀ ارزیابی شده است. نگاهی به آثار تولید شده توسط هالیوود، بالیوود و دیگر کمپانی‌های فیلم‌سازی شاهدی بر این مدعاست. همین عامل اساسی است که سینما را در بیان مفاهیم معنوی از دیگر رسانه‌ها متمایز می‌سازد. 

در این کتاب کمدی الهی هالیوود نویسنده به موضوع سینمای غرب و کتاب مقدس پرداخته،  تا ذهن مخاطب جوان را بهتر و بیشتر با آن آشنا سازد.

گزیده کتاب کمدی الهی هالیوود

سینمای پست‌مدرن در این عرصه حکایتی جداگانه دارد؛ جریان پست‌مدرنیسم که با تکه تکه کردن عقل، پا در جهانی ورای عقل می‌گذارد، معنویتی »معلق« و بی‌قاعده را برای جهان جدید پدید می‌آورد. سینما کامل‌ترین عرصۀ بیان این اشکال معنوی جدید لقب گرفته است. ساختارشکنی و بی‌اعتقادی به مفاهیم مطلق جهان مدرن، قهرمانانی متفاوت را در جهان سینما آفریده است.

ماهیت معنویتی که در سینمای پست‌مدرن تصویر می‌شود، محتوایی متفاوت با اشکال معنوی آشنای جهان مدرن دارد، اما به شکلی باورنکردنی توان هم‌اوایی تماشاگر با قهرمانان داستانش را فراهم می‌آورد.

معصومیت خشک و روح سردی که بر چهرۀ بدمن‌ها نمایان است یا تنهایی و سردرگمی که در ضد قهرمانان یا در پوچی و یأس نیهیلیستی کاراکترهای برخی فیلم‌ها خودنمایی می‌کند، بخشی از ذهنیت غریب انسان جدید را با خود همسو می‌سازد و درحالی‌که گویی تماشاگر خود شمایل عینیت یافتۀ آن کاراکتر یا قهرمان در جهان واقعی است.

صفحات کتاب :
92
کنگره :
‏‫‬‭‬‭PN۱۹۹۳/۵‭‬‬
دیویی :
‏‏‫‬‭‬‭‭‬‭‬‭۷۹۱/۴۳۰۹۷۳
کتابشناسی ملی :
۹۰۰۹۰۲۳
شابک :
978-600-159-452-6
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه کمدی الهی هالیوود