امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا5

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه علوم انسانی، پرداختن به مسائل هنر و رسانه است. در این راستا، هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه در مجموعه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با رویکرد شناسایی مسائل و ارایه راهبردهای لازم راه‌اندازی شد. یکی از موضوعات مهم در این زمینه بازنمایی جریان‌های معنویت‌گرا در آثار سینمایی است. این دوره شش جلدی با عنوان «بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا »تهیه و تدوین شد. در کتاب شینتوئیسم و شمنیسم  جلد پنجم بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا به بازنمایی شینتوئیسم و شمنیسم  در آثار سینمای غرب بررسی شده است. این کتاب برای پژوهشگران و فعالان سینما و ادیان کاربرد دارد.

گزیده کتاب بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا5

شینتوئیسم

آیین شینتو یا  شینتوئیسم آیین سنتی و بومی کشور ژاپن است. شینتو برخلاف آیین بودا، مسیحیت یا اسلام بنیادگذار، پیامبر یا کتاب مقدس ندارد. جنبه‌های شخصی شینتو مستلزم ایمان به«کامی»، آدابی که بنامر دلکامی به جا آورده می‌شود و زندگی معنوی‌ای که از طریق پرستش کامی و در اتحاد با آن به دست می‌آید، است.«کامی» عنوانی برای ارواح شریف و مقدسی است که متضمن حس ستایش فضایل و اقتدار آن‌ها است. تمام موجودات چنین ارواحی دارند. پس به یک معنا تمام موجودات را می‌توان کامی یا دست‌کم کامی بالقوه به‌شمار آورد. شینتو به دو گروه عمده حکومتی و فرقه‌ای تقسیم می‌شود. 

راشومون

اطلاعات ساختاری 

تولید1950ژاپن/ درام/ سیاه و سفید

خلاصه داستان

راهزنی به یک سامورایی و همسرش حمله می‌کند. به زن تجاوز می‌کند و سامورایی کشته‌شود. ماجرای قتل از سوی چهار فرد متفاوت با چهار نسخه متفاوت بیان می‌شود. راهزن_ زن_ روح احضار شده سامورایی و کشاورزی که از دور شاهد ماجرا بوده است. 

صفحات کتاب :
48
کنگره :
PN1۹۹۹/5
دیویی :
7۹1/430۹52‫
کتابشناسی ملی :
6197417
شابک :
9786226626323
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه بازنمائی سینمائی جریان های معنویت گرا- جلدپنجم