کتاب راهنمای آزمایشگاهی کار با مارموست و ماکاک pdf

امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
33,300
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای آزمایشگاهی کار با مارموست و ماکاک

کتاب راهنمای آزمایشگاهی کار با مارموست و ماکاک نوشته سرکار خانم سمیرا بلندقامت منتشر شده در نشر متخصصان است. پیشرفت روزافزون علوم اعصاب ضرورت استفاده از مدل‌های حیوانی جدید را ایجاب می­‌کند.

نخستیان غیر­­­انسانی همانند مارموست و ماکاک با داشتن ظرفیت‌­های شناختی مشابه انسان مدل‌های کارآمدی در تحقیقات علوم اعصاب درزمینه‌ی بینایی، شنوایی، حافظه و یادگیری می‌­باشند. علاوه بر این، از این مدل‌­ها در تحقیقات پزشکی، داروسازی، واکسن‌سازی و دندانپزشکی استفاده می­‌شود.

بر این اساس، با توجّه به نیاز پیش روی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخل کشور به استفاده از این مدل‌­ها، لزوم استفاده از یک‌ راهنمای استاندارد کار و مراقبت از نخستیان غیر­­­انسانی، بیش‌ازپیش آشکار می­‌شود. این کتاب که به‌نوبه‌­ی خود اولین کتاب راهنمای کار با مارموست و ماکاک در ایران است، ترجمه‌­ای از دستورالعمل‌­های اجرایی استاندارد (SOPs) مراقبت و استفاده از حیوان دانشگاه McGill کانادا می‌­باشد. 

گزیده کتاب راهنمای آزمایشگاهی کار با مارموست و ماکاک

اگر خرید حیوانات از یک فروشنده معتبر امکان‌پذیر نیست، ترتیبی دهید تا دامپزشک گزارش سلامت را ازنظر عوامل بیماری‌زای بالقوه بررسی کند و حیوانات را برای آزمون‌های بیشتر در قرنطینه قرار دهد. روش‌های قرنطینه با توجّه به گونه‌ی موردنظر، وضعیت سلامت حیوانات و مرکزی که حیوانات در آن نگهداری خواهند شد، متفاوت خواهد بود.

مسئولیت دریافت و وصول حیوانات توسط کارکنان مرکز: 1-2 . به‌محض ورود، محموله‌ها را ازنظر آسیب فیزیکی بررسی کنید. 2-2 . برچسب روی محموله را با سفارش اصلی و محتوای محموله مقایسه کنید تا مطمئن شوید آن‌ها باهم، همخوانی دارند.

صفحات کتاب :
172
کنگره :
QL۵۵
دیویی :
619
کتابشناسی ملی :
۹۵۴۸۵۷۳
شابک :
9786223901119
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه راهنمای آزمایشگاهی کار با مارموست و ماکاک