امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,600
خرید
52,000
15%
44,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازگشت کاتب

کتاب بازگشت کاتب، اثر علی‌اکبر والایی، با قلمی شیوا و روان به روایت پنج داستان کوتاه از زندگی ائمه می‌پردازد، داستان‌هایی از جنس مهربانی و بخششی که مخصوص معصومین (ع) است.

محبت و بخششی که نسبت به دشمنان‌ داشتند، مهربانی و بخششی که سبب شد تا بعضی از دشمنان تبدیل به یکی از شیعیان وفادار شوند و زندگی سیاه گذشته‌ را کنار بگذارند. کتاب بازگشت کاتب مخصوص گروه سنی نوجوان نوشته شده است.

گزیده کتاب بازگشت کاتب

خفته بر تیغ
جنگ تا ستیغ آفتاب نیمروزی ادامه یافته بود. زید اکنون پس از یک تعقیب و گریز طولانی، خود را در دشت سوزان و داغ تنها می‌دید. زید لحظاتی پیش دشمن کافر را از پای درآورده و نفسی از سر آسودگی کشیده بود، اما در واپسین لحظات، اسب راهوارش به دست تیغ شمشیر جنگجوی کافر، از پای درآمده بود.

تنها مشک آبی که از خورجین اسب مرده‌اش بر جای مانده بود، به کارش می‌آمد. اما درون مشک آب اندکی باقی مانده بود. زید با خستگی و نگرانی جرعه‌ای از آب مشک سرکشید و نگاهش را به اطراف خود چرخاند. تا چشم کار می‌کرد، دشت پهناور بود و هرم گرمای آفتاب که هر از گاه، خیال سراب را مقابل چشمانش ظاهر می‌ساخت.

زید فکر کرد باید تا یافتن لشکریان اسلام، در نوشیدن اندک آب باقی ماندۀ درون مشک صرفه‌جویی کند. مشک را که حالا سبک شده بود، بر دوش خود انداخت و به راه افتاد.

صفحات کتاب :
78
کنگره :
PIR۸۲۹۱
دیویی :
‫‬‭[ج] ۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۸۸۳۳۵۹۲
شابک :
978-964-9737-66-9
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه بازگشت کاتب