نظر شما چیست؟

معرفی چهره‌های نامدار به کودکان و نوجوانان در آثار هنری و ادبی و نظام‌های آموزشی به ایجاد حس هویت و اعتماد به‌نفس ملی و آشنایی آنان با افتخارات ملی کشور خود کمک می‌کند و  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار این مجموعه درصدد است تا بخشی از زندگی این نامداران ایرانی را در قالبی داستانی و روایی در اختیار نسل‌های آینده قرار دهد. مجموعه کتاب کودکی نامداران نوشته پرویز امینی و ناشر آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد.

معرفی مجموعه کتاب کودکی نامداران

معرفی چهره‌های نامدار به کودکان و نوجوانان در آثار هنری و ادبی و نظام‌های آموزشی به ایجاد حس هویت و اعتماد به‌نفس ملی و آشنایی آنان با افتخارات ملی کشور خود کمک می‌کند و  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار این مجموعه درصدد است تا بخشی از زندگی این نامداران ایرانی را در قالبی داستانی و روایی در اختیار نسل‌های آینده قرار دهد.
صفحه‌هایی از این کتاب‌ها نیز به گاه‌شماری زندگی این چهره‌ها باز هم از زبان خود شخصیت و بخش دیگری نیز به نمایش بخشی از تصاویر و عکس‌های آن‌ها با عنوان «مرا ببین» اختصاص یافته‌است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش‌هایی از کودکی و زندگی این چهره‌های نامدار ۱۰۰ سال اخیر عرصه هنر، ادبیات و فرهنگ در قالب ۱۰ عنوان کتاب به شیوه اول شخص و از زبان شخصیت اصلی، به قلم پرویز امینی روایت می‌شود، داستان‌هایی که با شخصیت‌پردازی مناسب و تصویرسازی جذاب، نوجوانان را به فضای زندگی این چهره‌ها در قرن گذشته نزدیک می‌کند.
مصطفی چمران مرد روزهای سخت، علی‌شریعتی مردی از کویر، پروین اعتصامی بانوی شعر فارسی، جلال آل‌احمد خانه پدری، سهراب سپهری اتاق آبی، طاهره صفارزاده کودک قرن، عباس کیارستمی گندم‌زارهای من، علی حاتمی شاعر سینما، آیت‌الله محمدتقی بهجت العبد و علی‌اکبر صنعتی مردی از جنس مس و خاک ۱۰ چهره نامداری هستند که در اولین گروه از مجموعه کودکی نامداران به نوجوانان معرفی می‌شوند.

خلاصه مجموعه کتاب کودکی نامداران

این سه جلد از مجموعه کتاب‌ کودکی نامداران که ویژه کودکان و نوجوانان برای آشنایی با نامداران مذهبی و ادبی و دفاع از کشور است تحت عنوان کتاب‌های زیر می‌باشد:
۱) العبد (من محمدتقی بهجت هستم)
کتاب «من محمدتقی بهجت هستم؛ العبد» خاطره‌های دوران کودکی آیت‌الله بهجت را از زبان خودش روایت می‌کند و به بیان خاطره‌های او از اولین سفرش به کربلا و دورانی که در آنجا مشغول تحصیل علوم دینی بوده می‌پردازد.
۲) مرد روزهای سخت (من مصطفی‌چمران‌هستم)
در بخشی از کتاب مصطفی چمران، چهره نامداری که روز ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در منطقه جنگی دهلاویه به شهادت رسید، آمده است: ...هنگامی که به خانه رسیدم، پدرم و عباس، برادر بزرگم، در حال تعمیر چرخ جوراب‌بافی کارگاه بودند که دو هفته پیش، خراب شده بود. قطعه‌ای را که درست کرده بودم، به دستگاه جوراب‌بافی وصل کردم من به آنان نزدیک شدم و سلام کردم. پدرم من را به آغوش گرفت و جویای حال اهالی مسجد شد. من در حالی که پیچ و مهره‌های داخل جیب کت را بیرون می‌آوردم و روی کف ایوان می‌ریختم، از اتفاقات مسجد سرپولک و مسجد ارگ صحبت کردم و سپس به پدر و برادرم گفتم: «شاید با این پیچ و مهره‌ها بشود تعمیرش کرد» عباس، نگاهی به آنها انداخت و قطعه‌ای از چرخ جوراب‌بافی نشانم داد و گفت: «نه نمی‌شود! باید مانند این باشد!»
۳) بانوی شعر فارسی (من پروین‌اعتصامی هستم)
این کتاب با عنوان دوم بانوی شعر فارسی، داستان کودکی پروین اعتصامی شاعر برجسته ایران را روایت می کند.
خانه‌ی ما در تهران، محل بحث و گفت‌وگوی نویسندگان و شاعران و سیاست‌مداران بود و من نیز در کنار آنان با ادبیات و شعر فارسی آشنا شدم.
پدرم مرا با شعرای بزرگ آشنا کرد. او قطعه‌های زیبای شعر فارسی را انتخاب می‌کرد و از من می‌خواست وزن و قافیه‌ی جدیدی برای آن‌ها بنویسم. این چنین شد که من در سن بسیار پایین توانستم شعرهای زیبایی بنویسم.

کانون پرورش فکری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ در دی سال ۱۳۴۴ تاسیس و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظارت آن به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد.
  ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان در اوقات فراغت، هدف اصلی کانون برشمرده شده است.
فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  - فعالیت‌های تولیدی
  - فعالیت‌های فرهنگی
  - فعالیت‍های بازرگانی

مسابقه کتابخوانی کودکی نامداران

مسابقه کودکی نامداران با استفاده از این مجموعه کتاب و با 200 میلیون ریال جایزه از 3 مهرماه 1402 آغاز شده است. خرید کودکی نامداران با تخفیف ویژه در فراکتاب امکان پذیر است و با خرید کل مجموعه کودکی نامداران و یا هر یک از جلدهای کتاب می‌توانید در مسابقه شرکت کنید.

این سه جلد از مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران که ویژه کودکان و نوجوانان برای آشنایی با نامداران مذهبی و ادبی و دفاع از کشور است، تحت عنوان کتاب‌های زیر می‌باشد:

۱) العبد (من محمدتقی بهجت هستم)

۲) مرد روزهای سخت (من مصطفی‌چمران‌هستم)

۳) بانوی شعر فارسی (من پروین‌اعتصامی هستم)

مهلت شرکت در این مسابقه به اتمام رسیده است.

خرید کتاب کودکی نامداران

سه جلد محتص مسابقه کودکی نامداران در این مجموعه سه جلدی با تخفیف ویژه در اختیار شما قرار گرفته است اما شما می‌توانید سایر جلدهای این مجموعه زیبا را نیز به سبد خریدتان در نرم افزار یا سایت فراکتاب اضافه کنید.

خرید کتاب کودکی نامداران

مشخصات مجموعه کتاب کودکی نامداران در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نویسنده: پرویز امینی
تصویرگر: محمدرضا دوست‌محمدی
تعداد صفحه: 72
موضوع: داستان زندگینامه کودکی نامداران
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
72
کنگره :
‏‫‬‭‬‭‬‭PIR۸۳۳۴‭‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‭[ج]8‮فا‬3/62‬
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مجموعه کتاب کودکی نامداران