نظر شما چیست؟

کتاب نه داستان، مجموعه ای داستانی به قلم زیبای جی.دی سلینجر و با ترجمه کاوه میرعباسی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات ماهی منتشر و در دسترس عموم قرار داده شده است.

معرفی کتاب نه داستان

کتاب نه داستان، مجموعه ای از زیبا ترین داستان های کوتاه را که در بین علاقه مندان اهل قلم و ادبیات، دلنواز و مطلوب است را در خود گنجانده، که شامل داستان هایی نظیر؛ یه روز عالی برای موزماهی، عمو ویگیلی در کانتیکت، در آستانه ی جنگ با اسکیموها، مرد خندان، در قایق بادبانی، تقدیم به ازمی، با عشق و نکبت، دهانم زیبا، چشمانم سبز، دوره ی آبی دودومیه اسمیت و تدی می باشد.
اگر اهل رمان های هیجان انگیز، مرموز و رازآلود هستید؛ کتاب نه داستان کوتاه، اثر سلینجر، گزینه ای مناسب برای مطالعه است.

خلاصه کتاب نه داستان

کتاب نه داستان یا همان دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم است که شامل نه داستان کوتاه می باشد، که با این اوصاف می توان گفت عنوان دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم، طولانی ترین و به عبارتی زیبا ترین داستان این کتاب است؛ این داستان به روایت جوانی می پردازد که پس از 9 سال زندگی در شهر پاریس، به نیویورک باز گشته و به آموزشگاه هنری می رود، نقاشی می کشد و سعی می کند یک معلم نقاشی شود.
یکی دیگر از جذاب ترین و رازآلود ترین داستان های کتاب نه داستان، روز عالی برای موزماهی می باشد که به روایت ماجرای خودکشی یکی از فرزندان گلس به نام سیمور می پردازد.

برشی از متن کتاب نه داستان

عموویگیلی در کانتیکات
ساعت حدود سه بود که مری جین بالاخره خانه ی الوئیز را پیدا کرد. الوئیز تا ورودی ماشین رو به استقبالش آمده بود. مری جین برایش توضیح داد که همه چیز کاملا عالی پیش رفته و مسیر خیلی دقیق یادش مانده بوده، تا این که پیچیده توی بزرگراه مریک. الوئیز گفت: «بزرگراه مریت، عزیز دلم.» و به مری جین یادآوری کرد که قبلا دوبار همین مسیر را آمده است. اما مری جین در جوابش فقط ناله کنان چیزهای مبهمی گفت درباره ی جعبه ی دستمال کاغذی اش و به سرعت برگشت طرف ماشین کروکی اش. الوئیز یقه ی پالتوی پشم شترش را بالا زد، پشت به باد داد و منتظر ماند. یک دقیقه ی بعد که مری جین برگشت، داشت با یک برگ دستمال کاغذی ور می رفت و هنوز هم دمغ و حتی مضطرب به نظر می رسید. الوئیز با لحنی شوخ وشنگ گفت ناهار کوفتیشان - خوش گوشت و باقی چیزها - تمام و کمال سوخته، اما مری جین گفت توی راه چیزی خورده و سیر است. همچنان که قدم زنان به سمت خانه می رفتند، الوئیز از مری جین پرسید چطور شده که آن روز کار را تعطیل کرده است. مری جین گفت تمام روز تعطیل نیست.
قضیه این بود که آقای وئینبورگ مشکل فتق داشت و ناچار بود توی منزلش در لار چمونت بماند. مری جین هم مجبور بود هر روز بعد از ظهر تمام نامه هایی را که برای او رسیده بودند به دستش برساند و یکی دو نامه را ازش تحویل بگیرد. از الوئیز پرسید: «ببینم مشکل فتق دقیقا یعنی چی؟» الوئیز ته سیگارش را انداخت روی برف کثیف زیر پایش و گفت معنی دقیقش را نمی داند، اما مری جین می تواند کم و بیش خاطر جمع باشد که به آن مبتلا نمی شود. مری جین گفت: «آهان.» و دخترها وارد خانه شدند.
بیست دقیقه ی بعد، توی اتاق نشیمن نشسته و اولین پیاله ویسکی و سودا را خالی کرده بودند و داشتند با لحن خاص و احتمالا منحصر به فرد هم اتاقی های سابق دانشکده با هم گپ می زدند. آن چه پیوندشان را محکم تر می کرد این بود که هیچ کدام فارغ التحصیل نشده بودند. الوئیز در سال ۱۹۴۲، در میانه ی سال دوم و یک هفته بعد از این که توی آسانسوری دربسته ی در طبقه سوم خوابگاه مچش را با یک سرباز گرفته بودند، درسش را رها کرده بود. مری جین در همان سال، در همان کلاس و کم و بیش در همان ماه ترک تحصیل کرده بود تا با یک دانشجوی دانشکده ی افسری نیروی هوایی ازدواج کند، جوانکی ترکه ای و شیفته ی پرواز از اهالی دیل می سی سی پی که در جکسون ویل فلوریدا خانه داشت و دو ماه از زندگی مشترک سه ماهه اش با مری جین را به جرم چاقوزدن به یک دژبان در زندان گذرانده بود. الوئیز داشت می گفت: «نه در واقع موقرمز بود.».. .

نقد کتاب نه داستان

به بیان بعضی از منتقدان می توان گفت: سلینجر در تمامی آثارش از زبانی ساده و کودکانه بهره برده است. همچنین معتقدند که سلینجر نمی ‌خواهد از دنیای پاک کودکی و نوجوانی بیرون بیاید و به همین قهرمان‌ های داستان های او معمولا از همین سنین هستند و زبان نوشتاری اش نیز ساده و صمیمی است.
یکی از منتقدان به نام احسان عباسلو بیان می دارد: تاثیر سال های بعد از جنگ و همین‌ طور تاثیر حضور این نویسنده در جنگ را می توان در آثاری که بعد ‌ها نویسنده خلق کرده، به وضوح دید. همچنین به باور عباسلو فاصله بین انسان ‌های پس از جنگ از مفاهیمی است که سلینجر به آن پرداخته است. وی توضیح می دهد: فاصله بین انسان ها و تضادی که آن ها با خود و دیگران دارند، از شاخصه‌ های آثار سلینجر است.

درباره نویسنده کتاب نه داستان

جروم دیوید سلینجر نویسنده آمریکایی، متولد اولین روز از ماه ژاونیه سال یک هزار و نهصد و نوزده در منهتن نیویورک است.
جروم دیوید در هجده سالگی، چند ماهی به اروپا رفت و به محض برگشتن به آمریکا در سال ۱۹۳۸ وارد یکی از دانشگاه ها شد اما باز هم تحصیلاتش را نیمه کاره رها کرد. سلینجر در جوانی عاشق اونا اونیل شد و تا توانست برایش نامه نوشت با این حال اونا اونیل با چارلز چاپلین ازدواج کرد. این نویسنده در سال ۱۹۴۰ اولین داستانش را به نام «جوانان» در یک مجله چاپ کرد و سپس وارد ارتش شد. او در ارتش به عنوان گروهبان یکم پیاده در جنگ جهانی دوم شرکت کرد. سلینجر، وقتی متفقین در خاک فرانسه و ساحل نورماندی پیاده شدند شجاعت زیادی از خودش نشان داد.
از رمان ها و داستان های بلند او می توان به ناتور دشت، فرنی و زویی، تیرهای سقف را بالا بگذارید، نجاران و سیمور، جنگل واژگون، ۱۶هپ ورث اشاره کرد.
مجموعه داستان های او هم عبارت اند از: دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم، هفته ای به بار آدمو نمی کشه، نغمه ی غمگین، یادداشت های شخصی یک سرباز، دختری که می شناختم.

خرید کتاب نه داستان

نسخه ی چاپی کتاب نه داستان را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری نمایید. پس از خرید، کتاب برای شما ارسال خواهد شد.

خرید کتاب نه داستان

مشخصات کتاب نه داستان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: ماهی
نویسنده: جی.دی سلینجر
مترجم: کاوه میرعباسی
تعداد صفحه: 208
موضوع: داستان کوتاه
قالب: چاپی 

 

صفحات کتاب :
208
دیویی :
891/733
شابک :
9789642091157
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه نه داستان