نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آرش کمانگیر

کتاب آرش کمانگیر نوشته امیرحسین زنجانبر و محمد دهریزی و در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. کتاب آرش کمانگیر درباره‌ی داستان‌ها و ماجراهای اسطوره‌ها و شخصیت‌های افسانه‌ای شاهنامه است، اما نه به‌صورت خطی و معمول. این مجموعه در عین اینکه روایت اصلی سرگذشت شخصیت‌های اساطیری را به زبان ساده و روان برای کودکان و نوجوانان می‌گوید، نشان می‌دهد که داستان‌های اساطیری و قدیمی چه ظرفیت‌های بالایی برای خیال‌پردازی دوباره یا ساختن یک جهان داستانی جدید دارند.

جهان‌های داستانی‌ای که می‌توانند فکر ما را تا مدت‌ها درگیر خود کنند و علاوه‌بر این ما را بیشتر با داستان قدیمی و اصلی درگیر کنند.

گزیده کتاب آرش کمانگیر

افراسیاب فرمانروای توران به ناگاه طبل جنگ نواخت و با سپاهی گران به ایران تاخت و شبانه سپاه ایران را به دام انداخت انبارها و کشتزارها را به آتش کشید و ویران ساخت و خانه‌ها و کاشانه‌ها را با خاک یکسان کرد. سیاه ایران به ناچار پله پله واپس خرید سیاه توران دشت‌ها را در نوردید.

فراز کوه‌ها و فرود رودها را پهنای دریاها و تنگه‌ی دره‌ها را تصرف کرد تا به کوه‌های مازندران رسید تنگی گذرگاهان و سردی آب و هوای کوهستان لشکر توران را در مازندران زمین گیر کرد. همین که تیر توران به در بسته خورد سپاه ایران فرصت را غنیمت شمرد و شوکت خود را بازجست. سالیان سال به همین منوال گذشت و ورق به سود هیچ کدام برنگشت.

شابک :
‫‭978-600-01-1098-7
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
550000
صفحات کتاب :
40
کنگره :
‫‭PIR۴۲۲۹‭‬
دیویی :
‏‫‭‭[ج]‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲۰۸‭
کتابشناسی ملی :
۹۳۲۹۷۹۵

کتاب های مشابه آرش کمانگیر